رئیس هیئت تنیس آذربایجان‌غربی گفت: هیئت تنیس به دلیل بهره‌مندی از زمین‌های خاکی استاندارد روباز توانایی میزبانی مسابقات بین‌المللی را دارد.

بهمن شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه به عملکردهای هیئت اشاره کرد و اظهار داشت: میزبانی لیگ برتر جوانان و نوجونان، برگزاری نخستین دوره مسابقات استانی در مهرماه سال جاری، اعزام 40 نفر از مربیان استان به دوره‌های مربی‌گری درجه سه بانوان در تبریز و اعزام دعوت‌شدگان به تیم ملی از عملکردهای مهم هیئت تنیس استان در سال 91 است.

وی با بیان اینکه استعدادیابی از طریق برگزاری گروهی و غیرگروهی برگزار می‌شود، افزود: همچنین وجود مدارس تنیس در سطح شهر ارومیه و در کلاس‌های خصوصی توسط مربیان در این زمینه استفاده می‌شود اما تاکنون در خارج از هیئت و شهرستان‌ها در زمینه استعدادیابی اقدامات خاصی صورت نگرفته است.

شکاری تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی امسال این رشته برای مقاطع ابتدایی آموزش داده می‌شود.

رئیس هیئت تنیس آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در آبانماه امسال یک دوره کلاس مربی‌گری رایگان برای معلمان مقاطع ابتدایی ارائه می‌شود.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه فدراسیون تنیس و اداره کل ورزش و جوانان استان همکاری کامل با هیئت تنیس استان دارد، گفت: هیئت تنیس استان برای همه مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهد و از آنجایی که تنیس ورزش پرهزینه‌ای تلقی می‌شود برای افراد کم‌بضاعت وسایل مورد نیاز از سوی هیئت تامین می‌شود.

شکاری اظهار کرد: ارومیه از نظر امکانات سخت‌افزاری و بهره‌مندی از زمین‌های خاکی استاندارد روباز غنی بوده و توانایی میزبانی مسابقات مهم و بین‌المللی این رشته را دارد.

شکاری با بیان اینکه آذربایجان‌غربی تنها استان در کشور است که دارای هیئت‌های شهرستانی فعال است، ابراز داشت: هم‌اکنون سه هیئت مهاباد، میاندوآب و پیرانشهر فعالیت مستمری دارند و تشکیل دو هیئت دیگر در سلماس و خوی نیز در دستور کار هیئت تنیس استان گنجانده شده است.

رئیس هیئت تنیس آذربایجان‌غربی تعداد مربیان تنیس استان را 35 نفر و تعداد داوران را سه نفر اعلام کرد و گفت: امسال موفق به جذب اسپانسر برای هیئت شدیم اما در سال‌های گذشته به دلیل نبود اسپانسر بیشتر تیم‌های مطرح استان از حضور در مسابقات لیگ کشور محروم می‌شدند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.