امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان گفت : بازگویی و بیان زیبایی ها و آموزه های پسندیده دین مبین اسلام به مردم جهان ؛ پاسخ بسیار محكمی در برابر اهانتهای بیگانگان و دشمنان به مقدسات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود : استكبار جهانی به سركردگی آمریكا می خواهد با ساخت فیلم های اهانت آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ؛ سوزاندن قرآن مجید و دست زدن به دیگر اقدام های موهن و شنیع ؛ زمینه افراط گرایی را در جوامع اسلامی فراهم نماید و به واسطه آن ؛ بگوید مسلمانان افرادی تندرو و تروریست هستند.

وی اظهار كرد كه استكبار جهانی با ایجاد فرقه ضاله وهابیت همواره تلاش كرده است كه دین اسلام را به عنوان دینی خشن و مسلمانان و به خصوص شیعیان را افرادی افراطی معرفی كند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینكه این فرقه گمراه و در ظاهر مسلمان ؛ صدمه های زیادی به دین مبین اسلام زده است گفت : یك دانشمند بزرگ مسیحی چندی قبل به قصد تشرف به دین مبین اسلام عازم ریاض پایتخت عربستان سعودی می شود و می خواهد كه عالمی را برای شناساندن هرچه بهتر دین اسلام به او معرفی كنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود : این دانشمند مسیحی را به محفلی دعوت می كنند و قرار می شود توسط یكی از به اصطلاح علمای وهابی ؛ دین اسلام به او معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ؛ یادآوری كرد كه دین مبین اسلام در طول تاریخ از چنین حركاتی كه اغلب از سوی بدخواهان این دین انجام می شوند ضربه های زیادی خورده است و این وظیفه ما هست كه این دین را كه سرشار از زیبایی ها و آموزه های پسندیده هست به درستی به جهانیان بشناسانیم.

وی گفت : استكبار جهانی و عوامل و ایادی آن در منطقه به مردم كشورهایی كه اكثریت آن مسلمان هستند اجازه نمی دهند كه در اعتراض به اهانت به پیغمبر گرامیشان فریاد 'لبیك یا رسول الله' سردهند و نیز تاكید كرده اند كه حجاج به هیچ وجه حق ندارند در انجام مناسك ؛ شعارهایی از این قبیل سر دهند و فقط باید عباداتشان را بكنند و بروند.

امام جمعه اردبیل از راهپیمایی گسترده و پرشور مردم اردبیل در حمایت از رسول گرامی اسلام (ص) و نیز محكومیت اهانتهای اخیر استكبار جهانی به ایشان تقدیر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی همچنین در قسمت دیگری از سخنانش گفت : نامه تخصیص مبلغ 50 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های این استان كه در سفر آخر رییس جمهور به اردبیل تصویب شده بود با امضای معاون اول آقای دكتر احمدی نژاد به دستمان رسید كه جای خوشحالی دارد و برای تداوم كارهای عمرانی شهرداری های استان اردبیل ضرورت داشت.

وی از استاندار اردبیل و وزیر كشور در این ارتباط تقدیر و خاطرنشان كرد كه انتظار می رود با وصول هرچه سریعتر این مبلغ و قرار گرفتن آن در اختیار شهرداری های این استان كار آسفالت ریزی و عمران شهرهای منطقه تسریع شود.

خطیب نماز جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه جمعه آینده به لحاظ مصادف شدن عید قربان با روز جمعه ؛ نماز جمعه برگزار نخواهد شد از مردم این استان خواست كه مانند سالهای قبل با حضور پرشور خودشان در نماز عید قربان كه پس از نماز صبح برگزار خواهد شد از پاداش معنوی و اخروی بسیار زیاد آن برخوردار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی قربانی كردن احشام در عید قربان را از مستحبات بزرگ دانست و گفت : كه فلسفه این عمل نشان دادن بندگی و اطاعت از پروردگار متعال و تقویت تقوا در مسلمانان است و سفارش شده است كه گوشت قربانی باید بین همسایگان ؛ فقیران ؛ اهل خانواده و فامیل توزیع شود./س

 

برچسب ها: اردبیل ، پاسخ ، محکم ، به ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.