نمایندگان پارلمان فرانسه روز جمعه مالیات نمادین هفتاد و پنج درصدی برای درآمدهای بسیار بالا را تصویب کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، مالیات هفتاد و پنج درصدی از شعارهای مبارزات انتخاباتی فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه بود و راستگراها آن را تدبیری نمادین و غیر ممکن توصیف می کردند.
این مالیات شامل فعالیت هایی است که سالانه بالای یک میلیون یورو درآمد داشته باشند و تا دو سال اجرا خواهد شد.
این قانون حدود یک هزار و پانصد نفر را شامل می شود که به طور متوسط یکصد و چهل هزار یورو برای این منظور برای درآمدی که سالانه دویست و ده میلیون یورو برآورد می شود، پرداخت خواهند کرد.
ژروم کائوزاک، وزیر بودجه فرانسه اعلام کرد « این سهم مالیاتی به صورت ضبط اموال نخواهد بود و هر کس باید بر اساس امکانات خود در تلاشی که از مردم فرانسه خواسته شده مشارکت کنند. وی همچنین افزود و اینکه چرا چنین مالیات استثنایی به مدت دو سال وضع شده است، باید گفت این دو سال زمان احیاء اقتصادی است ».
بنوا اپارو، وزیر مسکن سابق فرانسه درباره این قانون اعلام کرد « تصویب این مالیات نمادین به اعضای دولت امکان خواهد یکشنبه شب در تلویزیون بگویند « نگاه کنید ما از ثروتمندان هفتاد و پنج درصد مالیات می گیریم. همه خوب می دانند که این قانون هیچ عایدی نخواهد داشت و به بخشی از کسانی که چنین درآمدی دارند، امکان خواهد داد از پرداخت چنین مالیاتی فرار کنند ».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار