امام جمعه بوکان گفت: سن ازدواج در کشور ما به دلیل سنت‌های غلط و مهریه‌های سنگین‌ بالا رفته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: خانواده اصیل‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است و نخستین مهارت‌ها و تجربه‌ها در خانواده آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ازدواج در فرهنگ اسلامی، پیوندی مقدس است که سبب حفظ دین و ایجاد مودت و رحمت می‌شود، افزود: از آنجایی که آیات و روایات فراوانی بر اهمیت بنیان خانواده و تشکیل زندگی مشترک تاکید دارند، این امر مقدس، در دین مبین اسلام امری جدی و مسئولیت‌آور محسوب می‌شود.

خلیفه‌زاده با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، گفت: جوانان باید نسبت به امر ازدواج حساسیت بیشتری نشان دهند و خانواده‌ها نباید شرایط برای ازدواج جوانان را سخت بگیرند زیرا مانع‌تراشی در این راه موجب می‌شود از اصل تربیت اسلامی و راه و روش صحیح زندگی فاصله بگیرند و سن ازدواج بالا برود.

امام جمعه بوکان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در جامعه امروزی امتناع زن و شوهر از داشتن فرزند است که این امر پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: خانواده‌ها باید در تربیت فرزندان ائمه را الگو قرار دهند و تربیت اسلامی را سرلوحه کار خود بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها با کم‌کردن توقعات زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند،‌ تصریح کرد: ازدواج آسان، برگزاری مراسم‌های ساده و مهریه اندک موجب پایداری دین، استحکام زندگی جوانان و دوری از فساد و انحرافات در جامعه می‌شود.

خلیفه‌زاده با بیان اینکه کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در جامعه به خاطر این است که ازدواج‌ها اسلامی نیستند، ادامه داد: سن ازدواج در کشور ما بالا رفته است و علت آن هم سنت‌های غلط و مهریه‌های سنگین است که هیچ کدام از اینها سبب خوشبختی زوج‌های جوان نمی‌شود و باید این سنت‌های غلط برداشته شود تا جوانان به سهولت ازدواج کنند.

امام جمعه بوکان ابراز داشت: پیوندی که هدف آن رسیدن به کمال آرامش، آسودگی خاطر، ایمان واقعی، اخلاق نیکو و رفتار پسندیده باشد، بدون شک سعادت دنیوی و اخروی پاداش آن است./س

برچسب ها: ازدواج ، بوکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.