شوراي امنيت سازمان ملل متحد انفجار خودرويي بمب گذاري شده در بيروت پايتخت لبنان، را به شدت محکوم کرد و آنرا حمله اي تروريستي خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، "گرت روزنتال" نماينده دائم گواتمالا در سازمان ملل متحد که کشورش رياست دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل متحد را در اين ماه بر عهده دارد، در بيانيه اي اعلام کرد: اعضاي شوراي امنيت به خانواده هاي قربانيان اين اقدام شنيع و همچنين دولت و مردم لبنان تسليت گفتند.
شوراي امنيت تاکيد کرد که تروريسم در همه اشکال آن يکي از جدي ترين تهديدها براي صلح و امنيت بين المللي است و هر گونه اقدام تروريستي بدون توجه به انگيزه آن، جنايتکارانه و غير قابل توجيه است.
در اين بيانيه آمده است: اعضاي شوراي امنيت بر عزم خود براي مبارزه با همه اشکال تروريسم، مطابق با مسئوليت هاي خود بر اساس منشور سازمان ملل متحد تاکيد کردند.
گزارش هاي رسانه ها حاکي از آن است "وسام الحسن" از مقامات امنيتي ارشد لبنان و هشت تن ديگر در انفجار خودرويي بمب گذاري شده در شرق بيروت کشته شدند.
شوراي امنيت در بيانيه اي بر لزوم دستگيري و محاکمه عاملان، سازمان‌دهندگان و حاميان مالي اين جنايت تاکيد و عزم خود را براي حمايت از تلاش ها و تعهد دولت لبنان در خصوص اين هدف ابراز کرد.
اعضاي شوراي امنيت همچنين بر محکوميت صريح هر گونه تلاش براي بي ثبات کردن لبنان از طريق ترورها و قتل هاي سياسي تاکيد کردند و خواستار توقف فوري توسل به ارعاب و خشونت عليه شخصيت هاي سياسي شدند.
در اين بيانيه آمده است: اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد از همه مردم لبنان خواستند در مواجهه با چنين تلاش هايي براي تضعيف ثبات اين کشور، وحدت ملي را حفظ کنند. اعضاي شوراي امنيت همچنين از همه طرف ها در لبنان خواستند به شرکت در گفتگوي ملي ادامه دهند.
در عين حال، شوراي امنيت سازمان ملل متحد بر اهميت احترام کامل به حق حاکميت، وحدت و تماميت ارضي لبنان تاکيد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار