فرماندار كهگیلویه از اجرای طرح تعادل دام و مرتع با توجه به وجود دام های غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید 'ناصر رضایی' در بازدید از منطقه حفاظت شده كوه خائیز تعداد دام موجود در این منطقه را بالاتر از ظرفیت موجود در آن دانست وافزود: می طلبد كه هر چه زودتر طرح تعال دام مرتع در این منطقه حفاظت شده اجرایی شود.
وی تعداد دام غیرمجاز در این منطقه را چهارهزار راس دام در حوزه شمالی ویك هزار و 500 راس دام در حوزه جنوبی كوه خائیز اعلام كرد.
رضایی منطقه حفاظت شده را به لحاظ قانونی غیرقابل دسترسی برای پرورش دام دانست و اظهار داشت: وجود این تعداد دام غیرمجاز باعث آسیب به این منطقه حفاظتی ارزشند خواهد .
فرماندار كهگیلویه صیانت از مواهب گیاهی وجانوری منطقه حفاظت شده خاییز را وظیفه همگانی دانست وافزود: همكارذی مردم برای پرهیز از شكار، برخورد با شكارچیان متخلف و خروج دام از این منطقه می تواند به رونق بیش از پیش منطقه خائیز شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج، رییس ادره محیط زیست كهگیلویه گفت:منطقه خاییز در حوزه استحفاظی شهرستانهای گچساران، كهگیلویه و بهبهان با مساحتی معادل 23 هزار هكتار در سال 77 در ردیف مناطق حفاظت شده كشور قرار گرفت .
قدرت علی پور افزود:كوه خاییز هم اكنون به لحاظ وجود گونه های گیاهی و جانوری از جمله گونه های پرشمار كل و بز یكی از مناطق كم نظیر حیات وحش محسوب می شود.
وی تصریح كرد:این منطقه با ویژگی های طبیعی تپه های ماهوری، كوهستانی و صخره ای با بارش سالیانه حداقل 250 و حداكثر 670 میلی متر و ارتفاع یك هزار و 500 متر از سطح دریا در محدوده گرمسیری كهگیلویه و بویراحمد واقع شده است./س
برچسب ها: طرح ، تعادل ، دام ، مرتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.