گپی خواندنی با خورشید سریال "دیوار"

تينا آخوندتبار بازيگري را با فيلم «طلاق به سبك ايروني» آغاز مي‌كند و با فيلم‌هاي سينمايي «هرچه خدا بخواهد»، «آزاد راه» و «خود زني» ادامه مي‌دهد. آخوند تبار كه سريال «دختران حوا» را آماده پخش دارد، در این گفتگو از خورشید سریال دیوار می گوید که با هم می خوانیم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تینا آخوندتبار که متولد سال ۶۶ و دارای کارشناسی حسابداری است، بازی را در کلاس‌های بازیگری مرحوم سمندریان آغاز کرد. اولین کار او "طلاق به سبک ایرانی” به کارگردانی کاظم راست‌گفتار بود و فیلم‌های سینمایی "آزادراه” عباس رافعی، "خودزنی” احمد کاوری در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد.

بازي در فيلم جديد مسعود ده‌نمكي (رسوايي)، تجربه ديگر او در عرصه بازيگري است كه احتمالاً در جشنواره فيلم فجر سال جاري از آن رونمايي خواهد شد.

آخوند تبار كه سريال «دختران حوا» را آماده پخش دارد، و به تازگی نیز سریال دیوار با بازی او از شبکه اول به پایان رسید. گپ خواندی با این بازیگر سینما و تلوزیون رااینجا بخوانید.

تقريباً تمام كارهايي كه انجام داده‌ايد يا در نوبت پخش است يا در نوبت اكران.

ـ بله تنها سريال «ديوار» پخش مي‌شود.

چگونه براي نقش خورشيد در سريال ديوار انتخاب شديد؟

ـ دستيار آقاي مقدم با من تماس گرفتند و گويا انتخاب نقش خورشيد بسيار سريع اتفاق مي‌افتاد. زماني من انتخاب شدم كه دورخواني‌ها دو ـ سه بار انجام شده بود.

من روزهاي آخر بود كه به گروه پيوستم. با آقاي نعمت‌ا... راجع به نقش صحبت كردم، ايشان نقش را براي من توضيح دادند و من واقعاً به اين شخصيت علاقه‌مند شدم. وقتي فيلمنامه را خواندم، ارتباط خوبي با نقش و كاراكترهاي قصه برقرار كردم.

خورشيد را دوست داشتم، چون تمام فاكتورهايي كه لازم است يك دختر بيست و چند ساله در زندگي داشته باشد را ندارد، اما در زندگي كم نمي‌آورد. او مدام مطمئن است وضعيتي كه دارد بهتر خواهد شد. او از 8ـ9 سالگي مادرش را بالاي سرش ندارد، چون او گذاشته و رفته است. پدرش در زندان است و با عمه و شوهر عمه‌اش زندگي كرده و اگرچه معذب بوده، خودش را با شرايط وفق داده است.

او بسيار به پدرش علاقه دارد و همه جا اين را مي‌گويد يا حداقل با حس و ري‌اكشن نشان مي‌دهد. او از زندگي راضي نيست، اما اميدوار است. عشق به زندگي و استقامت او را خيلي دوست دارم. او در شرايط سخت زندگي جا نمي‌زند.



و اينكه او در جايي مجبور به انتخاب است، انتخاب افرادي كه دوستشان دارد و... .

ـ خورشيد در طول زندگي‌اش بارها انتخاب كرده است، حتي در بچگي‌اش هم انتخاب كرده.

از بين ماندن با پدر يا رفتن با مادر؟

ـ نه آنكه يك جريان و شرايط خانوادگي بوده است. در واقع آنجا شرايط اجبار است، اما خورشيد انتخاب مي‌كند كه با عمه و شوهر عمه‌اش كه پليس است زندگي كند و خيلي از محدوديت‌ها را به جان بخرد.

اميدوار هستيد با حضور در سريال سيروس مقدم بيش از پيش حضور شما ديده شود؟

ـ كار آقاي مقدم كه تجربه ثابت كرده حتماً ديده مي‌شود. هميشه ديده‌ايم مخاطب با آثار ايشان، هم ارتباط برقرار مي‌كنند و هم آنها را دوست دارند. خودم هم هميشه كار ايشان را مي‌ديدم و دوست داشتم روزي با ايشان كار كنم.

کدام سکانس این سریال را بیشتر دوست داشتی؟

من خودم آن سکانسی را که خورشید رو در رو به پدرش می‌گوید "من با تو هرجای دنیا بخوای می‌آم اما وقتی زبون اونا رو یاد گرفتم می‌پرسم پدر شما چکاره است؟” یادم می‌آید دقیقاً از ۱۲ شب تا ۵/۵ صبح که سر ضبط این سکانس بودیم، هربار گریه می‌کردم. چون این دیالوگ برایم با ارزش بود. هم کودکانه و هم حرف آدم‌های بزرگ و پخته. از طرفی درد دل هم به حساب می‌آمد و حرف یک فرد ناراحت و مستأصل بود.

آیا مابه‌ازای بیرونی برای این نقش دیده یا یافته بودی؟

من زمان زیادی نداشتم که بتوانم درباره احساسات واقعی چنین دختری در جامعه بیرونی تحقیق کنم. چون من زمانی به گروه پیوستم که همه بازیگران تعیین شده بودند و دقیقاً دو روز بعد، سریال کلید خورد اما با وجود این به خاطر انرژی مثبتی که آقای مقدم به بازیگران می‌دادند و همینطور کار بلدی او و دیگر عوامل مثل مهدی سلطانی و آتیلا پسیانی من خیلی زود توانستم با کار همراه شوم.

البته دو روز اول کار خیلی استرس داشتم چون در مقابل بازیگرانی مثل خانم کوثری، آقای پسیانی و دیگران من تازه‌کار بودم و خیلی برایم سخت بود. البته وقتی بیشتر با آنها آشنا شدم دیدم آدم‌های بسیار دوست داشتنی هستند و حتی به من هم کمک بسیاری کردند. مخصوصاً بازی و فن بیان سلطانی و پسیانی کمک فراوانی به من کرد و همه اینها باعث شد که زود با گروه همراه شوم.

پس از سريال «ديوار» پيشنهادي داشته‌ايد؟

ـ بله، دو پيشنهاد داشته‌ام. يك فيلم سينمايي و يك سريال تلويزيوني كه يكي از آنها را حتماً كار خواهم كرد.
فعلاً عازم سفر به خانه خدا هستم و پس از آن بايد يكي از اين دو كار را انتخاب كنم.

از نقشي كه در سريال «دختران حوا» بازي مي‌كنيد هم كوتاه صحبت كنيد؟

ـ آنجا نقش يك دختر پولدار را بازي مي‌كنم كه پدرش (ايرج راد) رييس بيمارستان است و درگير ماجراهايي مي‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه طهورا
۲۰:۱۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
عالی من عاشق فیلم دیواری هستم مخصوصا محمد حسین
آخرین اخبار