براساس بند (ب) ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت تمام صندوق‌های بیمه درمانی کشور را در سازمان بیمه خدمات درمانی ادغام کند تا تمام مسائل مربوط به بیمه سلامت در سازمان بیمه سلامت ایران متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رئیس سازمان تامین اجتماعی مالکان اصلی سازمان تامین اجتماعی را مردم دانست و افزود: در مورد این ادغام دغدغه فراوانی دارند و ما به عنوان مدیران، معاونان و هیئت مدیره تامین اجتماعی وظیفه داریم از خواست بیمه‌شدگان با قاطعیت دفاع کنیم.

مرتضوی در شیراز با اشاره به ادغام 17 صندوق بیمه‌ای افزود: سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه نباید در صندوق بیمه سلامت ایرانیان ادغام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همایش سمینار سراسری سالانه مدیران تامین اجتماعی امسال در شیراز برگزار می‌شود.

در این سمینار مدیران کل تامین اجتماعی استان‌های مختلف و مدیریت‌های درمان دور هم جمع می‌شوند و در مورد برنامه‌هایی که سازمان تامین اجتماعی دارد به آسیب‌شناسی و تبادل‌نظر می‌پردازند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: قانون جامع تامین اجتماعی کشور، نارسایی های بسیاری دارد و چندان کارآمد نیست .

وی تشکیل 20 هزار پرونده در دیوان عدالت اداری و هزاران پرونده دیگردرهیات های حل اختلاف را بیانگر ناکارآمدی این قانون دانست.

مرتضوی افزود: برای حل این مشکل ، پیش نویس مقدماتی تهیه شده است و امیدواریم دراین همایش دو روزه با استفاده از نظریات کارشناسانه مدیران استان ها ، یک قانون جامع که حاوی همه نظریات و موارد کارشناسی باشد برای سازمان تامین اجتماعی تهیه و تدوین کنیم.

به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر خاورمیانه و جهان اسلام با حدود 35 میلیون نفر جمعیت زیر پوشش نیاز به قانونی جامع دارد که از سوی کشورهای دیگر الگو قرار گیرد.
برچسب ها: ادغام ، بیمه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.