مذاکره کننده هسته ای ارشد کره جنوبی روز جمعه گفت کره جنوبی و آمریکا در خصوص اتخاذ موضعی سیاسی در قبال کره شمالی در حال رایزنی نزدیک با یکدیگر هستند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران،خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از لیم سونگ نام اعلام کرد : « من اطمینان دارم دور دیگری از گفتگوهای موثر بین سئول و واشنگتن درباره اقداماتی که باید در آینده در قبال کره شمالی اتخاذ شود ، برگزار خواهد شد . »

این اظهارات لیم سونگ نام که نماینده ویژه کره جنوبی در مذاکرات شش جانبه با هدف پایان دادن به برنامه هسته ای کره شمالی است، در دیدار با گلین دیویس فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات شش جانبه مطرح شد .

کره شمالی تاکید دارد سیاست آمریکا در قبال پیونگ یانگ باعث شده است تا شبه جزیره کره به خطرناک ترین نقطه بر روی کره زمین تبدیل شود زیرا یک « جرقه » در آنجا می تواند آغازگر یک جنگ هسته ای باشد .

کره شمالی به علت آزمایش های هسته ای خود در سال دو هزار و شش و همچنین سال دو هزار و نه ، با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو است . قدرت های غربی اوایل امسال ابراز نگرانی کردند کره شمالی یک آزمایش هسته ای دیگر انجام خواهد داد اما چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاد .

کره شمالی مدتهاست تاکید دارد به علت سیاست خصمانه آمریکا که از پایگاه های نظامی در کره جنوبی و ژاپن برخوردار است ، به زرادخانه ای هسته ای برای دفاع از خود نیاز دارد .

مذاکرات شش جانبه کمک در برابر خلع سلاح که دو کره به همراه آمریکا ، ژاپن ، روسیه و چین در آن دخیل هستند از سال دو هزار و هشت تاکنون با بن بست روبرو بوده است .

کره شمالی سال دو هزار و سه از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای موسوم به ان پی تی خارج شد . کره شمالی نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد .
برچسب ها: کره ، جنوبی ، شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار