کریم باقری نامی است که فوتبال ایران هرگز نمی تواند آن را فراموش کند، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران که گلهای به یادماندنی اش هنوز در اذهان هواداران است.

گفتگوی کریم باقری، این پیشکسوت دوست داشتنی با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران جلوي پیش روی شما قرار دارد.

کریم باقري این روزها چه می کند؟

مثل قبل از تمرین های پرفشار وبدنسازی خبری نیست، بیشتر به کارهای شخصی میرسم و اوقات را کنارخانواده سپری می کنم. در تمام دوران فوتبال کارها کمی عقب می افتاد که در روزهای بازنشستگی بیشتر به آنها می رسم.

دوری از فوتبال برایت سخت نیست؟

باورکن نه! من مثل خیلی از فوتبالیست ها نیستم که بگویم دوری از فوتبال عذابم می دهد وقتی بودم با تمام وجود بازی می کردم وقتی هم تصمیم به خداحافظی گرفتم به فوتبال و مسائل مربوط به آن فکر نمی کنم فوتبال برای من تمام شدو رفت.

پس به این جمله که می گویند فوتبالیست ها 2بار می میرند اعتقاد ندارید؟

نه بابا! این جمله فقط یک ضرب المثل بین فوتبالیستی هاست که من اعتقادی به آن ندارم، من بعد از خداحافظی وارد مرحله جدیدی از زندگی شدم وبا برنامه ریزی به دوران بعد از فوتبال می پردازم

دوست نداشتید دراین تیم ملي بازی می کردید؟

نه! چرا باید دوست داشته باشم من به اندازه کافی بازی کرده ام ونوبت جوانترهاست تا افتخار آفرینی کنند.
شاید هرکسی آرزو داشته باشد برای تیم ملی بازی کند ولی همان طور که گفتم دوره ، دوره جوانترهاست نه من وامثال من نزدیک به 80بازی ملی دارم و 50گل زده ام به نظر شما بس نیست؟ سن وسال من دیگر جواب تیم ملی را نمی دهد.

در پرسپولیس چه طور؟ دوست نداشتید بازی می کردید وهم پول میلیاردی می گرفتید؟

نه واقعا دوست نداشتم وقتی تصمیم به خداحافظی گرفتم با خودم گفتم دیگر برنمی گردم واین روزها فقط برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم، همین وبس!!
اوضاع این تیم خیلی روبه راه نیست ها؟؟ نتایج خوبی کسب نشده و هواداران به شدت نگران هستندو باید مسئولان پرسپولیس هرچه سریعتر فکری به حال این تیم گفتند درغیر این صورت معلوم نیست چه اتفاقی رخ دهد وچه عاقبتی پیش روی این تیم باشد.


به عنوان کسي که سال ها در اين تيم بازي کرديد و در غم و شا دي هايش شريک بوديد تا به حال فکر کرديد مشکل اين تيم چيست؟

اولاً که مشکل پرسپوليس يکي، دو تا نيست، ثانياً من که درون تيم نيستم خيلي نمي توانم در اين رابطه حرف بزنم، پاسخ اين سؤال را بايد آن هايي بدهند که در داخل باشگاه و تيم هستند، تا وقتي که مديران پرسپوليس به صورت شفاف واقعيت ها را نگويند کسي نمي تواند مشکل پرسپوليس را حل کند.


مانوئل که اعتقاد دارد اخراج کريمي مشکلات پرسپوليس را کمتر مي کند؟

اصلاً اين طور نيست، رفتارهاي اين چنيني با بزرگاني مثل کريمي حفظ مشکلات و حاشيه ها را دو چندان مي کند.


نمي خواهيد به عنوان يک پيشکسوت محبوب بين هواداران و پرسپوليسي ها براي پايان دادن به اين اختلافات پيش قدم شويد؟

وقتي هيچ شناختي از مانوئل و اخلاق و رفتارش ندارم چگونه مي توانم براي آشتي با کريمي پيش قدم شوم، براي آشتي بين کريمي و سرمربي باشگاه بايد افرادي پا پيش بگذارد که درون تيم هستند،البته همان طور که گفتم پرسپوليس وقتي از بحران خارج مي شود که مديرانش با هواداران روراست باشند و واقعيت ها را به آن ها بگويند.


البته خيلي ها با اين تصميم مانوئل موافق بودند...؟

فقط اين را مي دانم که کريمي با چنين تصميماتي خراب نمي شود و کسي نمي تواند علي کريمي را که يکي از بزرگترين فوتباليست هاي تاريخ فوتبال ايران بوده را خراب کند.


از بازي هاي اين فصل پرسپوليس چند بازي را به طور کا مل تماشا کرديد؟

فکر مي کنم 2-3 بازي را کامل ديده ام.


شما هم مثل برخي از پيشکسوتان معتقديد بازي هاي اين پرسپوليس ديدن ندارد؟

طبيعي است وقتي بازي زيبا باشد از اين که وقتي براي تماشاي آن گذاشته ايد تلف نکرده اي. ولي وقتي نتايج خوبي کسب نمي شود هيچ کس نمي خواهد وقتش را هدر دهد، مسلماً بازي هاي پرسپوليس وقتي پرتماشاگر مي شود که نتايج به دلخواه هواداران باشد.


کريم باقري نمي توانست مثل دوران بازيگري که بزرگ و پرافتخار بود يک مربي بزرگ هم شود؟

قرار نيست هر کس بازيکن بزرگي بود مربي بزرگي هم باشد، اصلاً علاقه اي به مربيگري ندارم و ترجيح مي دهم از اين فضا دور باشم و به زندگي خود برسم.


به نظر کريم باقري، کريم باقري حال حاضر فوتبال ايران چه کسي است؟

هرگز کسي نمي تواند مثل کريم باقري باشد، کريم باقري يکي بود که تمام شد و رفت همان طور که من هم نمي توانستم مثل کسي باشم.


بهترين خاطره شما از بازي مقابل کره همان بازي شش برد و معروف است؟

آن بازي هم يکي از بازي هاي خوب بود که هيچ گاه از خاطرات محو نمي شود.


در آن بازي بين دو نيمه چه اتفاقي افتاد؟ چه شد که ناگهان ورق برگشت؟

کمک خدا، شانس، غيرت، تعصب و ... چندين عامل دست به دست هم دادند تا آن پيروزي تاريخي به ثبت رسيد، خودمان هم فکر نمي کرديم بتوانيم به چنين پيروزي دست پيدا کنيم ولي همان طور که گفتم عوامل متعددي دست به دست هم داد.


بازيکن هاي دو رگه مي توانند تغييري در روند فعلي ايجاد کنند؟

کي روش به اين بازيکنان خيلي اعتقاد دارد و از روزي که آمده به حضور آنها در تيم ملي اصرار دارد، البته از بين اين چند نفر اشکان شناخته شده تر از بقيه است و به نظر مي رسد حرفي براي گفتن داشته باشد.
چند نفر ديگر را به خوبي نمي شناسم و بايد بازي هاي زيادي انجام دهند تا ببينيم توانايي آن ها در چه سطحي است./آق
برچسب ها: فوتبال ، باقری ، کریمی ، مانوئل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار