روزنامه اماراتی الخلیج در سرمقاله امروز خود نوشت اقدام احمقانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ملحق کردن کرانه غربی به این رژیم باعث می شود که بار دیگر همه چیز برای فلسطینی ها از نقطه اول شروع گردد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، این روزنامه در نسخه اینترنتی امروز خود در این سرمقاله با عنوان «ماجراجویی نتانیاهو» افزود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قصد دارد به توصیه قاضی اسرائیلی«ادمون لوی» درباره اشغالی ندانستن منطقه کرانه غربی رود اردن و مشروعیت بخشیدن به شهرک های اسرائیلی عمل کند؛ این اقدام در عمل به معنای ملحق کردن کرانه غربی به رژیم صهیونیستی است. الخلیج نوشت برخی تحلیلگران خواسته اند که این اقدام نتانیاهو را به مانوری انتخاباتی تفسیر کنند زیرا به زمان انتخابات اسرائیل نزدیک است اما باید بگوییم که احتمال دارد نتانیاهو از این امر استفاده انتخاباتی نیز بکند لیکن باید توجه داشت که این اقدام نتانیاهو به معنای نابود کردن همه توافق های پیشین با تشکیلات خودگردان از جمله توافقنامه اسلو، بی ارزش دانستن همه مذاکرات گذشته با این تشکیلات و پوچ بودن هر توافقنامه دیگر- که از این پس با تل آویو امضا شود- خواهد بود.

این روزنامه افزود این اقدام نتانیاهو نه تنها جهان را به خشم می آورد بلکه آمریکا و اروپا را به دردسر می اندازد زیرا آمریکایی ها و اروپایی ها یا باید از این اقدام حمایت و یا با آن مخالفت کنند. در صورت حمایت غرب از این اقدام، به نفوذ غربی ها در منطقه خاورمیانه ضربه سنگینی وارد می شود و در صورت مخالفت غربی ها با این اقدام، آنها باید تدابیری را علیه رژیم تل آویو اتخاذ کنند که مشکلاتی را برایشان دربرخواهد داشت.

الخلیج نوشت واقعیت این است که نتانیاهو مانند صهیونیست های دیگر افراطی می داند که زمان و شرایط به سود رژیم صهیونیستی نیست و به همین علت تلاش می کند که غربی ها را در مقابل عمل انجام شده، قرار دهد بنابراین، قصد نتانیاهو برای ملحق کردن کرانه غربی به رژیم اسرائیل، اقدامی صرفا انتخاباتی نیست بلکه به سرنوشت این رژیم و تمایل صهیونیست های افراطی به بلعیدن هر چه بیشتر اراضی فلسطینی ها ارتباط پیدا می کند.

این روزنامه افزود اما نتانیاهو باید بداند که با این اقدام، آنچه را که بیم دارد به سراغش می آید. نخست وزیر رژیم اسرائیل باید توجه کند این احمقانه است که ملحق کردن کرانه غربی به این رژیم، اهدافش را محقق خواهد کرد زیرا با این اقدام، فلسطینی ها نابود و محو نمی شوند بلکه باردیگر همه چیز را از اول شروع می کنند و نقطه آغاز یعنی «همه فلسطین و نه تنها کرانه غربی صرفا به فلسطینی ها تعلق دارد».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار