وزیر اول اسکاتلند در سخنانی ضمن ابراز امیدواری به استقلال اسکاتلند گفت در سال دوهزار و چهارده دیگر چیزی به نام « بریتانیای کبیر » وجود نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته شماره امروز روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت؛الکس سالموند وزیر اول اسکاتلند در نطق خود در خوش آمد گویی به هیئت های نمایندگی در کنفرانس حزب ملی اسکاتلند در پرت گفت، اسکاتلند از زمان اتحاد با انگلیس در سال هزار و هفتصد و هفت، اکنون بیش از هر زمان دیگری به استقلال نزدیکتر است.

وی گفت، توافقنامه ای که اوایل این هفته با دیوید کامرون نخست وزیر(انگلیس) در مورد برگزاری همه پرسی امضا شد، یک سند مهم و تاریخی است که متضمن قول دولت انگلیس مبنی بر احترام گذاشتن به نتیجه همه پرسی در پاییز دو هزار و چهارده است.

با اینکه نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد حمایت از استقلال اسکاتلند به حدود سی درصد تنزل یافته است، سالموند ادعا کرد دلسرد نشده است چون حزب ملی اسکاتلند قبلا بر خلاف پیش بینی های انتخاباتی به قدرت رسیده و در پارلمان صاحب اکثریت شده است.

نتایج نظرسنجی دیگری که دیروز منتشر شد، حاکی از آن است که حمایت از استقلال اسکاتلند به سی درصد تنزل یافته در حالیکه مخالفت با این طرح به پنجاه و هشت درصد صعود پیدا کرده است.

با اینحال سالموند گفت، اگر مردم بدانند وضع شان بهتر خواهد شد، اکثرا از استقلال اسکاتلند حمایت می کنند. او ادعا کرد، ارقام رسمی نشان می دهد کسری بودجه اسکاتلند اندکی از کسر بودجه کل انگلستان کمتر است.

سالموند در خاتمه با اقتباس از اثر جدید یک شاعر اسکاتلندی گفت: «در سال دو هزار و چهارده این چیز بی معنی (کنایه از بریتانیای کبیر) خاتمه می یابد.»

اعضای حزب ملی اسکاتلند رسما مشارکت حزب شان را در همه پرسی در حمایت از استقلال تایید کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار