موسيقي كلاه پهلوي با اجراي اركسترال زنده حسي متفاوت و نوستالوژيكي را در مخاطبان زنده كرده است.

فريدون شهبازيان؛ آهنگساز سريال "كلاه پهلوي" در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران؛ گفت: قبل از ساخت مجموعه تلويزيوني "كلاه پهلوي" كارگردان اين سريال گفتگوهايي براي ساخت موسيقي با من انجام داد و به اين نتيجه رسيديم كه موسيقي سريال با توجه به تاريخي بودن آن بايد يادآور دوران گذشته باشد و بتواند حس خاطره انگيزي را زنده كند.
وي ادامه داد: پژوهش ها براي ساخت موسيقي "كلاه پهلوي" در سال 90 شروع شد كه خوشبختانه هم اكنون با پخش سريال مخاطبان بسياري از موسيقي اين مجموعه فاخر استقبال كرده اند.
شهبازيان تصريح كرد: با بررسي هايي كه صورت گرفت قرار بر اين شد كه موسيقي داراي تم هاي متفاوتي باشد.
 آهنگساز مجموعه "كلاه پهلوي" بيان كرد: در چندين قسمت ابتدايي اين سريال كه در پاريس فيلمبرداري شد سعي بر اين بود موسيقي متن كار با توجه به حال و هواي كشوري اروپايي و به ويژه آن دوران فرانسه باشد.
وي افزود: با ورود داستان به ايران موسيقي سريال نيز تغييراتي كرد و تداعي كننده حال و هواي دهه 20 ايران بود.
فريدون شهبازيان ادامه داد: تصنيف هايي كه در "كلاه پهلوي" به كار برده شده نشان دهنده وضع جامعه آن دوران بوده و همچنين قرار است تصنيف هاي جديد ديگر نيز بر روي اين سريال گذاشته شود.
وي گفت: از ملودي هاي آهنگسازان بزرگ كشور در اين كار استفاده شده و با الهام گرفتن از كار اين هنرمندان اثري جديد را خلق كرديم.
آهنگساز مجموعه "كلاه پهلوي"، خاطرنشان كرد: موسيقي تيتراژ پاياني كار قرار است تا چند وقت ديگر تغيير پيدا كند و موسيقي جديد در دستگاه ماهور ساخته شود.
گفتني است؛ فريدون شهبازيان بعد از اتمام كار موسيقي "كلاه پهلوي" كار سمفوني ايران را تكميل خواهد كرد./ص
برچسب ها: موسیقی ، سریال ، کلاه ، پهلوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار