مدیر حوزه‌های علمیه گفت : در سند چشم‌انداز عصر مهدوی، بهترین و متعالی‌ترین افق‌های روشن بشری وجود دارد و شیعه این افق ژرف و عمیق را همواره با خود داشته و خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری، در همایش اساتید و طلاب حوزه علمیه مسجدسلیمان که درسالن همایش‌های دفتر تبلیغات قم برگزار شد، با اشاره به این‌که دین و مکتب ما به آینده‌نگری و برنامه‌ریزی توجه ویژه‌ای دارد، گفت: اساسا نگاه قرآنی، نگاهی امیدبخش و آینده‌نگرانه است تا انسان‌ها به آینده روشن و حقیقی که همانا در ظهور حضرت حجت محقق می‌شود امید پیدا کنند.

وی با اشاره به این‌که سند چشم‌انداز اندیشه شیعی در جا زدن و به قهقرا رفتن نیست، تأکید کرد: اهل‌بیت (ع) هم از بین دو دیدگاه صوفی‌گرایانه و فرهنگ تکاثر و دنیاگرایی/ نگاه متعادل بین این دو دیدگاه را پذیرفتند خاطر نشان کرد: آینده‌نگری و تهیه سند چشم‌انداز حوزه علمیه ،نیاز به یک خیز و عزم جدی دارد ولی میان آن‌چه که قرار داریم و آنچه که باید به آن برسیم فاصله زیادی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که فقه باید وارد متن زندگی شود گفت: متاسفانه هنوز فقه در حاشیه قرار دارد و حال آنکه برای اداره جامعه و الگو سازی باید وارد متن زندگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری، اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در امور مختلف و نیز اهتمام به نیاز تعلیم و تربیت و دیگر برنامه ها باید جدی‌تر از گذشته دنبال شود./س

برچسب ها: قم ، مدیر ، حوزه ، چشم انداز ، مهدویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.