امام جمعه قم گفت : شهید مطهری عرصه را بر مخالفان اسلام و روحانیت تنگ کرده بود و با شجاعت و متفکرانه به شبهات پاسخ می‌داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سعیدی در مراسم آغاز طرح سیر مطالعات آثار شهید مطهری ، افزود : این شهید والا مقام هر گاه مشاهده می‌کرد کتابی یا حرفی علیه اسلام و ولایت نوشته یا بیان شده است بلافاصله متفکرانه وارد عرصه می‌شد و پاسخ آن را می‌داد.

وی با بیان اینکه آثار و افکار شهید مطهری در زمان حیاتشان مانند امروز مورد توجه قرار نمی‌گرفت ادامه داد: زمانی که آثار شهید مطهری به خون شهادتشان پیوند خورد رشد فوق‌العاده‌ای یافت و بسیاری را به سوی خود جذب کرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سعیدی با بیان اینکه شهید مطهری نقش زیادی در تقویت فکری و نظری انقلاب اسلامی داشت افزود: هر انقلابی اگر از نظر فکری و مذهبی نتواند نیازهای جامعه را تامین کند پس از مدتی کوتاه محکوم به شکست است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری شهید مطهری و از بین بردن شبهات اسلامی و در کنار آن جذب جوانان به حوزه‌های علمیه اظهار داشت: تعداد زیادی از طلاب در پرتو شهادت استاد مطهری عشق به طلبگی پیدا کردند؛ این شهید بزرگوار نقش زیادی در سربازگیری برای امام زمان‌(عج) داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.