اين آثار به علت عدم در نظرگيري دغدغه هاي اجتماعي قادر به برقراري ارتباط موثر با همه تماشاگران نيست.

حسن جوهرچي؛ بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران ؛در خصوص سينماي مستقل گفت: سينماي مستقل فارغ از هر گونه وابستگي به ارگان هاي خاص،‌با صرف هزينه‌ي كم به بيان ديدگاههاي شخصي يك فرد به عنوا كارگردان مي‌پردازد مثل آثار "عباس كيارستمي" كه گويا تفكرات و ادراك شخصي ايشان از جهان پيرامون است.
اين هنرمند با اشاره به عدم ارتباط خوب اين آثار با مخاطبان؛ خاطرنشان كرد: اين آثار به علت خروج از دايره تفكرات يك شخص به عنوان كارگردان و عدم در نظر گيري دغدغه هاي اجتماعي و در نظرگيري يك موضوع خاص از ديدگاه اين شخص قادر به برقراري ارتباط موثر با  همه‌ي تماشاگران نيست.
وي افزود: اين سازندگان فقط به برخي موضوعات خاص و مخاطبان ويژه اين آثار توجه دارند كه در تمام دنيا نيز به همين شكل است.
جوهرچي در ادامه با تاكيد به نوع و كيفيت حضور بازيگران در سينماي مستقل؛ بيان كرد: در سينماي هاليوود به علت تعدد توليدات شاهد هر گونه بازيگري هستيم، اما در سينماي ايران به خصوص سينماي مستقل به علت تعداد محدود فيلم ها، برخلاف تعريف جهاني اين نوع از سينما مبني بر عدم استفاده از ستاره ، بازيگران معروف به ايفاي تنش در اين آثار مي‌پردازند.
وي تصريح كرد: البته اين موضوع در آ‌ثار جهاني ديگر نيز وجود دارد براي مثال در اثر جديد "اليور استون" به نام "وحشي ها" بايگر معروفي چون "جان تراولتا" به ايفاي نقش پرداخته است و درباره حضورش در اين اثر به خبرنگار گفته كه چون احساس كردم فيلم محكم و استواري است و مي‌تواند به اعتبار هنري من كمك كند.
جوهرچي عنوان كرد:‌ در ايران نيز در صورت برخورداري اين آثار از جايگاه فرهنگي و هنري بالا، بازيگران معروف نيز به فعاليت مي پردازند مثل اثر "زندگي و ديگر هيچ" به كارگرداني "عباس كيارستمي"، كه "محمد علي كشاورز "به نقش آفريني روايت گونه در اين فيلم پرداخت.
وي بيان كرد: حضور بازيگران چهره در اين آثار گوياي ارزش هنري بالا اين فيلم ها است.
اين هنرمند در خصوص رويكرد تبليغاتي سينماي مستقل؛ گفت: سينماي مستقل همگام با حفظ استقلال خود، در پخش نيز بايد يك  توزيع كننده‌ي حرفه اي به تعيين سياست هاي تبليغاتي آن بپردازد و ضمن رعايت اين موضوع تبليغات اين آثار بايد حاوي نظرات كارگردان اين نوع فيلم ها باشد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار