نوام چامسکی اندیشمند و زبان شناس آمریکایی امروز پنج شنبه پس از ورود به نوار غزه، تاکید کرد: سفر به غزه بسیار دشوار بود ولی در نهایت توانستم خودم را به این منطقه برسانم.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمال الخضری از نمایندگان مستقل در شورای قانون گذاری فلسطین و رئیس هیئت امنای دانشگاه الاسلامیه در غزه اعلام کرد کنفرانس بین المللی زبان شناسی شنبه آینده در این دانشگاه برگزار خواهد شد .

جمال الخضری تاکید کرد نوام چامسکی اندیشمند و زبان شناس بزرگ آمریکایی به همراه ده نفر از استادان بزرگ از دانشگاههای آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و کانادا برای شرکت در کنفرانس بین المللی زبان شناسی امشب از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شدند .

چامسکی پس از ورود به غزه در دانشگاه الاسلامیه در غزه به خبرنگاران گفت : سفرش به غزه بسیار دشوار بود ولی در نهایت توانست خود را به این منطقه برساند و برخی از چیزهایی را که آرزوی دیدن آنها را داشت ، از نزدیک مشاهده کرده است .

 جمال الخضری ورود این اندیشمند جهانی و حامی مردم فلسطین به غزه را امری بسیار مهم برای همه ملت فلسطین دانست زیرا او پیش از این بارها تصمیم گرفته بود به غزه سفر کند ولی مسئولان اسرائیلی از ورود او به غزه جلوگیری کردند .

نماینده مستقل در شورای قانون گذاری فلسطین در ادامه افزود چامسکی به ضرورت پایان تحریمهای ظالمانه اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه تاکیدکرده و از مسئولان اسرائیلی خواسته است اجازه بدهد مردم فلسطین نیز مانند ساکنان دیگر جهان در آزادی ، صلح و ارامش زندگی کنند .

الخضری تصریح کرد چامسکی شنبه آینده در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی زبان شناسی سخنرانی و با مسئولان برخی از سازمانها و نهادهای فعال در امور حقوق بشر در غزه دیدار خواهد کرد . چامسکی دوشنبه اینده همچنین از اردوگاه آوارگان فلسطینی در نوار غزه بازدید خواهد کرد.

الخضری گفت : محور اصلی سخنرانی چامسکی در دانشگاه الاسلامیه غزه انقلابهای مردم در کشورهای عربی و آینده سیاست خارجی آمریکا در منطقه خواهد بود . وی در پایان افزود چامسکی و دیگر شخصتیهای دانشگاهی خارجی با همکاری و هماهنگی مستقیم طرف مصری و از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شدند.
برچسب ها: غزه ، چامسکی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار