با افزایش انتقادات راستگرایان فرانسه از رئیس جمهور فرانسه، مارین لوپن رئیس جبهه ملی فرانسه سیاستهای بین المللی فرانسوا اولاند را برای فرانسه و جهان فاجعه بار دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: فرانسوا اولاند چهارشنبه پیش در بیانیه ای ضمن بزرگداشت کشته شدگان الجزایری در تظاهرات سال هزار و نهصد و شصت و یک در پاریس، مسئولیت فرانسه در قبال این حادثه را پذیرفت.

مارین لوپن رئیس جبهه ملی و همچنین نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت : بیش از پنج میلیون نفر در فرانسه بیکارند، مردم نمی توانند برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند، خانواده های فرانسوی روز به روز فقیر تر می شوند، اما فرانسوا اولاند به این مسایل توجهی نمی کند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن رد آمارهای ارائه شده در مورد شمار کشته ها و زخمی شدگان در این حادثه تاکید کرد، جبهه نجات ملی الجزایر به عنوان برگزار کننده این تظاهرات رسما با فرانسه وارده جنگ شده بود.
مارین لوپن در انتقاد از عملکرد اولاند تاکید کرد، رئیس جمهوری فرانسه با این موضعگیری چهره فرانسه را مخدوش کرده است و گفت: مخدوش کردن چهره کشور از سوی کسی که به عنوان نماینده ملت انتخاب شده است، کاری غیر قابل بخشش است.

لوپن اظهارات اخیر اولاند را با ملاقات با عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر در سفر به این کشور مرتبط دانست. رئیس جبهه ملی تاکید کرد، اولاند به جای بزرگداشت تظاهرکنندگان الجزایری، می بایست از اتباع الجزایری که در جنگ دوم جهانی در کنار نیروهای فرانسوی جنگیدند و کشته شدند، تقدیر می کرد.

وی با اشاره به فرضیه تلاش اولاند برای جلب حمایت الجزایر در دخالت نظامی در شمال مالی، به ضعف ارتش فرانسه اشاره کرد. وی گفت، کاهش بودجه ارتش و همچنین کاهش شمار نظامیان، ارتش را تضعیف کرده است. لوپن اظهاراتی در مورد تلاش فرانسه برای حل بحران های جهانی را دروغی به ملت دانست و حمایت اولاند از شورشیان در سوریه و ادعای وی در مورد ضرورت مبارزه با تروریست ها در شمال مالی را یک تناقض بزرگ عنوان کرد.

وی گفت: اولاند مدعی است قصد مبارزه با اسلامخواهان را دارد، در حالی که وی در سوریه و لیبی از همین اسلامخواهان دفاع می کند. فرانسه چهل تن سلاح به شورشیان لیبیایی تحویل داد و اکنون این سلاح ها در دست اسلامخواهانی است که در شمال مالی هزاران تن از مردم را به قتل رسانده اند.
مارین لوپن تبعات سیاست های اولاند را فاجعه بار و مخل توازن سیاسی جهان دانست.

از سوی دیگر، اقدام رئیس جمهوری فرانسه در پذیرش مسئولیت پاریس در قبال کشتار تظاهرکنندگان الجزایری باعث انتقاد راستگرایان و جبهه ملی فرانسه شده است.

 فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه پس از پنجاه و یک سال مسئولیت کشتار تظاهرکنندگان الجزایری در پاریس در سال هزار و نه صد و شصت و یک را پذیرفت. در این روز پلیس به الجزایری هایی که برای استقلال کشورشان تظاهرات می کردند، حمله کرد.

مورخان بر این باورند که صدها معترض الجزایری در این تظاهرات کشته شده اند. اما این موضعگیری اولاند از سوی راستگرایان مورد انتقاد قرار گرفت. فرانسوا فیون نخست وزیر سابق فرانسه در این باره گفت : ما هر پانزده روز شاهدیم که دولت مسئولیت کاری را بر عهده می گیرد ، وی مورخان را مسئول توجه به این واقعه دانست و خاطر نشان کرد که این مسایل ربطی به سیاستمداران ندارد.

مارین لوپن نامزد جبهه ملی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز در این باره گفت : قبول مسئولیت حوادث گذشته چیزی نیست که مردم از اولاند می خواهند.
برچسب ها: اولاند ، فرانسه ، فاجعه ، لوپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار