دولت سوريه با فرستادن نامه‌هايي به سازمان ملل متحد و شوراي امنيت سازمان ملل اعلام کرد برخي طرفها در ترکيه و عربستان سعودي در انتقال جنگجويان شبکه القاعده به ترکيه و از آنجا به سوريه دست دارند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ وزارت خارجه سوريه در نامه هايش که در خبرگزاري رسمي اين کشور منتشر شده اعلام کرده است ما اطلاعات موثقي در دست داريم که نشان مي دهد برخي طرفهاي مرتبط با شبکه القاعده بين اين شبکه و برخي طرفها در ترکيه و عربستان قرارداد بسته‌اند که بر اساس آن جنگجويان القاعده را به ترکيه و از آنجا به سوريه منتقل کنند .

اين نامه از افزايش شواهدي دال بر دست داشتن برخي کشورهاي خارجي از جمله عربستان ، قطر و ترکيه در حمايت و مسلح کردن گروههاي تروريستي در سوريه سخن به ميان آورده است که به جلوگيري از گفتگو و يا تحقق راهکارهاي مسالمت آميز و آسيب رساني مادي و انساني به کشور سوريه کمک مي کند .

وزارت خارجه سوريه از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته است  براي بازداشتن تروريستها و خشکاندن منابع حمايت مالي و معنوي به اقدام جدي دست بزند و کاري کند که همه کشورهاي جهان به مسئوليتهاي اعلام شده خود در قبال تروريسم عمل کنند .
برچسب ها: سوریه ، القاعده ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار