دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه گفت روسیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو خواسته است حتی پس از خروج نیروهای این سازمان از افغانستان نیز به وظایف خود در افغانستان پایبند باشد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین هوا، روسیه تاکید دارد نیروهای خارجی مستقر در افغانستان باید به طور کامل وظایف خود در قبال افغانستان را نه تنها زمانی که در این کشور هستند انجام دهند بلکه باید پس از خروج ناتو از این کشور نیز این وظایف را پیگیری کنند.
وی همچنین از ناتو خواست عملیات خود در افغانستان را از اهداف نظامی به تشکیل نهادهایی برای زندگی بهتر و آرامتر مردم افغانستان معطوف کند.

در همین حال، وی اطمینان داد که مسکو به همکاری با ناتو درباره افغانستان ادامه خواهد داد زیرا روسیه منافعی جدی در منطقه آسیای مرکزی دارد.

روگوزین گفت از زمان ورود ناتو به افغانستان مسئولیت کامل همه اتفاقات بر دوش این سازمان افتاده و این مسئولیت حتی پس از خروج ناتو ادامه خواهد داشت. وی اضافه کرد هرگونه بی ثباتی در افغانستان در واقع پیامی برای تروریست های سراسر جهان خواهد بود.

وی گفت در واقع امنیت افغعانستان با امنیت مرزهای سوریه ارتباط مستقیم دارد.

گفتنی است فرماندهی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان ایساف اعلام کرده است سال دو هزار و چهارده این کشور را ترک خواهد کرد.


برچسب ها: روسیه ، ناتو ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار