نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه انتقال آب دز به قمرود گفت: خطوط انتقال آب و تونل‌ها در این پروژه تمام شده است و تنها سد نیمه تمام کوچ‌ری مانع اتمام پروژه انتقال آب دز به قمرود است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، امیرآبادی فراهانی ادامه داد: سد کوچ‌ری به دلیل عدم کمبود منابع مالی و مشکل اعتبار نیمه تمام مانده است و با تکمیل آن عملیات آب‌رسانی از دز به قمرود آغاز خواهد شد.
وی در ارتباط با رفع مشکل اعتبار سد کوچ‌ری تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای صدور مجوز فروش اوراق مشارکت ساخت سد کوچ‌ری از سوی بانک مرکزی به ارزش حدود ۷هزار میلیارد ریال صورت گرفته که با صدور این مجوز مشکل اعتبار سد کوچ‌ری برطرف خواهد شد.
امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به آبرسانی خطوط انتقال آب به حدود ۵۰ روستا که در مسیر دز به قمرود قرار دارند،‌ اظهار داشت: با آغاز عملیات آبرسانی علاوه بر رفع مشکل کم آبی در استان قم، مشکل کم آبی شهرها و روستاهایی که در مسیر این پروژه قرار دارند نیز برطرف می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسابات مجلس یاد‌آور شد: اعتبار لازم برای اتمام پروژه انتقال آب دز به قمرود ۱۳هزار میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون مبلغ زیادی از این اعتبار تامین شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.