رئيس‌پليس كرج از انهدام باند سه نفره نوجواناني خبر داد كه به بهانه پر كردن اوقات فراغت اقدام به ربودن دوچرخه همبازي‌هايشان مي‌كردند.

به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از ايران شوک ،  سرهنگ خيرخواهان با بيان اين‌كه مأموران كلانتري 16 حصارك در هنگام گشتزني در بلوار حدادي به رفتار مرموز دو پسر بچه دوچرخه‌سوار به نام «قاسم»12ساله و «فريدون» 15 ساله مظنون شدند گفت: مأموران پس از توقف اين نوجوانان دريافتند كه دوچرخه‌هاي اين بچه‌ها دزدي است.
وي با بيان اين‌كه اين دو نوجوان در اظهارات خود عنوان كردند كه دوچرخه‌ها را از فردي به نام «اميرحسين» خريده اند گفت: تحقيقات نشان داد كه «اميرحسين» نوجواني 12 ساله و دانش‌آموز بود.
 وي با بيان اين‌كه با شناسايي محل دقيق خانه اين دزد، وي تحت تحقيق گرفته شد، گفت: اين بچه در اظهارات خود عنوان كرد كه در هنگام ظهر يا آخر شب دوچرخه‌ها را از داخل پاركينگ خانه‌ها سرقت مي‌كرد.
رئيس پليس كرج با بيان اين‌كه «اميرحسين» به همراه پرونده به دادسراي اطفال كرج تحويل داده شد، گفت: در اول مهرماه سال‌جاري نيز يك زورگيري در محله گلشن كرج به پليس 110 اعلام شد.
 وي با بيان اين‌كه با حضور مأموران پليس در صحنه حادثه دو پسربچه 12 ساله و 13ساله به نام «اميرحسين» و «ماهان» به مأموران پليس گفتند كه يك پسر 20 ساله دوچرخه و گوشي موبايل آنان را به سرقت برده است، گفت: مأموران در تحقيقات تكميلي به رفتار اين دو پسربچه مظنون شده و بررسي‌هاي خود را روي اين افراد متمركز كردند.
 سرهنگ خيرخواهان با بيان اين‌كه تحقيقات نشان داد كه «اميرحسين» پيش از اين نيز به جرم سرقت دوچرخه بازداشت شده بود، گفت: اين فرد در ادعاهاي خود عنوان كرد كه به همراه «ماهان» و دختربچه‌اي 12 ساله به نام «هانيه» باندي تشكيل داده و اقدام به سرقت دوچرخه يا گوشي تلفن‌همراه مي‌كردند.
 رئيس پليس كرج با بيان اين‌كه اين دزدان خردسال در اظهارات خود گفتند كه تنها با انگيزه سرگرمي و پركردن اوقات فراغت اقدام به سرقت مي‌كردند، گفت: اين دزدان كوچك عنوان كردند كه با ورود به مغازه‌هاي فروش گوشي تلفن‌همراه با سرگرم كردن فروشنده اقدام به ربودن گوشي‌هاي گرانقيمت مي‌كردند.
وي با بيان اين‌كه آنان در اظهارات خود عنوان كردند كه در هنگام ظهر يا نيمه‌هاي شب اقدام به ربودن دوچرخه‌ از پاركينگ خانه‌ها مي‌كردند گفت: با راهنمايي «ماهان»، «اميرحسين» و «هانيه» 12 ساله نيز كه محصل بود دستگير و در بازرسي از خانه‌اش سه گوشي گرانقيمت و چهار دوچرخه كشف شد.
خيرخواهان با بيان اين‌كه اين كودكان اعتراف كردند كه دوچرخه‌ها را به قيمت پنج تا 10 هزار تومان به فروش مي‌رساندند، گفت:‌در مجموع اين دزدان خردسال به سرقت 20 دوچرخه و چند سرقت تلفن‌همراه اعتراف كردند.
 رئيس پليس كرج با بيان اين‌كه اين كودكان تنها پركردن اوقات فراغت را انگيزه اصلي خود براي اعمال مجرمانه عنوان مي‌كردند، به خانواده‌ها توصيه كرد تا با طراحي برنامه دقيق براي پركردن اوقات فراغت كودكانشان، لازم است نظارت دقيقي نيز بر عملكرد دوستان آنان داشته باشند. /ف     
برچسب ها: باند ، پلیس ، کرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار