منابع خبری از طرح جدید آمریکا برای ساختار حکومت عربستان خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه المنار، بر اساس این طرح که آمریکا پیشنهاد آن را داده است و بندر بن سلطان دوست و هم پیمان آمریکا و رژیم صهیونیستی آن را اجرا می کند، بندر جانشین ملک عبدالله می شود.

منابع سیاسی و دیپلماتیک به المنار گفته اند که بندر در انتظار مرگ ملک عبدالله است تا به جای وی زمام امور را در عربستان به دست بگیرد.

بر اساس گفته این منابع بندر هم اکنون سازمانهای امنیتی را با خود همراه کرده است و تعداد زیادی از شاهزاده های سعودی نیز با توجه به ارتباطی که با سازمانهای اطلاعاتی خارجی دارند از وی حمایت خواهند کرد.

بر اسای این گزارش بندر از فرصت بیماری پادشاه استفاده کرده و تغییراتی را در برخی از سمت ها و جایگاه های حکومتی به ویژه در سازمان اطلاعات که وی ریاست آن را برعهده دارد، ایجاد کرده است.

بندر همچنین روابط اطلاعاتی گسترده ای را با رهبران کشورهای مجاور  و نیز با رژیم صهیونیستی برقرار کرده است. این روابط از جمله طرح های بندر برای به دست گرفتن قدرت در عربستان است.

بر اساس گفته این منابع آگاه بندر در نظر دارد عربستان را یک پادشاهی سلفی – وهابی اعلام کند و از حمایت های گروه های سلفی و وهابی در کشورهای مختلف استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار