مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو از برداشت 450 تن محصول کلزا در سال جاری و همچنین کاشت 550 هکتار در سال زراعی 92-91 در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،ایمانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به كاشت دانه روغني (كلزا) در بخش ايلخچي و اهميت توليد اين محصول در منطقه به علت جايگزيني با محصول پياز و كسب مقام برتر استان از نظر توليد و سطح زير كشت در سالهاي گذشته توسط شهرستان اسكو گفت: در سال زراعی 91-90 ، بیش از 450 تن محصول کلزا از 400 هكتار از اراضي ايلخچي برداشت گردید که این مقدار محصول تولید شده توسط شركت دانه هاي روغني و بخش خصوصي و با قيمت بالاتر از نرخ تضميني و به صورت نقدي خريداري گرديد.

وی با بیان اینکه سال گذشته، 850 هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی زراعی بخش ایلخچی این شهرستان زیرکشت رفته بود افزود: 450 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول ، بدلیل سرمازدگی ازبین رفته و شاهد کاهش محصول در مابقی سطح زیر کشت نیز بوده ایم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو همچنین از پیش بینی اولیه کارشناسان این مدیریت از تولید 3 تن محصول کلزا در هر هکتار خبر داد و گفت: بایستی بیش از 1650 تن محصول دانه روغنی در سال زراعی 92-91 در این شهرستان تولید گردد/س

 

برچسب ها: برداشت ، کلزا ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.