مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری گفت: در طرح تفصلی شهر تهران پتانسیل ها و خدمات آن شاخص سازی شده و بر اساس ان، محاسبات جمعیت افق پیش بینی خواهد شد.

مجید پاکساز، مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در طرح تفصیلی جدید شهر تهران طرح ها به گونه ای اجرا خواهند شد که بتوان اصولی که حیات شهر را تضمین می کنند در چارچوب آنها دیگر برنامه ها را تنظیم و به ارائه خدمات به ساکنان شهر پرداخت.
وی ادامه داد: اگر بدون حساب جمعیت شهرها افزایش یابد مشکلات متفاوتی ایجاد می شود و از این رو افزایش جمعیت باید با ظرفیت های محلات منطبق باشد و محدوده افق آن در نظر گرفته شود. 
وی افزود: از دید کارشناسان خط افق و اسمان اینگونه نیست که یک خط صاف کشیده و از این تبعیت کرد، زیرا این نه تنها جنبه علمی و حقوقی ندارد بلکه از شهروندی که می خواهد یک طبقه بسازد هم نمی توان انتظار داشت که حتما ساختمان 5 طبقه بسازد. 
وی تاکیرد کرد: کارشناسان طرح های شهری برای جلوگیری از ناهنجاری های ناشی از کوتاه و بلندی ساختمان ها پیش بینی های مورد نیاز را انجام داده اند که اگر 60 درصد بافت شکل گرفته بود با طی یک مسیر قانونی مابقی ساختمان ها به همان شکل احداث خواهد شد و لازم نیست از ضوابط پیروی کنند. 
پاکساز خاطرنشان کرد: در این راستا ملاحظات اجتماعی، کالبدی و زیست محیطی از لایه های این طرح است که پیش بینی شده است./ف

برچسب ها: کارشناس ، طرح ، شهری ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.