رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از سياست‌هاي كلي كشور اين است كه به سمت خصوصي‌سازي رفته و اصل 44 قانون اساسي را پياده كنيم و توسعه آموزشگاه‌هاي فني‌وحرفه اي تاثير بسياري در رسيدن به خودكفايي دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، صبح امروز پنج‌شنبه(27مهرماه) همايش رؤساي انجمن‌هاي صنفي آموزشگاه‌هاي آزاد فني‌و‌حرفه‌اي با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و جمعي از نمايندگان مجلس برگزار شد.

براساس اين  گزارش؛ در اين همايش كه نمايندگان بيش از 18 هزار آموزشگاه فني‌و‌حرفه‌اي كشور در تالار ابوريحان دانشگاه شهيد بهشتي حضور داشتند، علي لاريجاني به ايراد سخنراني  پرداخت.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با ابراز اميدواري از تاثير مثبت برگزاري اين نشست در حل مشكلات آموزشگاه‌هاي فني‌وحرفه اي، اظهار داشت: اگر بخواهيم كشور در مسير درست توسعه قدم بردارد بايد آموزشگاه‌هاي فني‌وحرفه‌‌اي رشد و توسعه داشته باشد.

وي با تأكيد براينكه كار آموزشگاه‌هاي فني‌و‌حرفه‌اي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است افزود: يكي از سياست‌هاي كلي كشور اين است كه به سمت خصوصي‌سازي رفته و اصل 44 قانون اساسي را  پياده كنيم ولي شنيده‌ها حاكي از اين است كه برخي از وزارتخانه‌ها مي‌خواهند كار آموزشي را بر عهده گيرند،  نبايد اجازه بدهيم نهادهاي ديگر جايگزين اين آموزشگاه‌ها شوند و به طور طبيعي به سمت اصل 44 قدم برداريم تا زمينه‌هاي گسترش آموزشگاه‌هاي فني‌و‌حرفه‌اي را فراهم كنيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه درتوليد ملي بايد گام‌هاي مستحكمي برداشته شود تصريح كرد: توليد ملي زماني محقق مي‌شود كه آموزشگاه‌هاي توليدي ما رشد داشته باشند و اگر اين مساله تحقق پيدا كند، تنگناهايي كه كشورهاي غربي به وجود آورده‌اند به يك فرصت تبديل مي‌شود.

لاريجاني با اشاره به اينكه بايد بخش صنعت را گسترش دهيم يادآور شد: اگر بخواهيم جهت قابل توجهي در حوزه توليدات داخلي داشته باشيم بايد بر صنعت و بخش كشاورزي نگاه متمركز داشته باشيم و از تكنولوژي‌هاي مدرن استفاده كنيم.

وي با اشاره به اينكه ما توانايي استراتژيك كشاورزي را داريم عنوان كرد: در حال حاضر ساليانه دو و نيم ميليون تن برنج مصرف مي‌كنيم و اگر آموزشگاه‌هاي ما با تكنولوژي‌هاي روز به آموزش و تربيت نيرو بپردازند،  توانايي توليد سه ميليون تن برنج را در سال خواهيم داشت و اين يعني خودكفا شدن به معناي واقعي است.

لاريجاني با اشاره به اينكه برخي تجهيزات آموزشگاه‌هاي صنعتي گرانقيمت هستند ، گفت: مجلس و دولت بايد كاري كنند تا رشد و كارآيي اين بخش ارتقاء داشته باشد و ما آمادگي اين را داريم كه در بودجه 92 تامين منابع مالي اين بخش را درنظر بگيريم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه نياز امروز جامعه ما به افراد متخصص است خاطرنشان كرد: كشور نيازمند تلاش شما مديران آموزشگاه‌هاي فني‌و‌حرفه‌اي است و زيربناي اقتصادي و صنعتي كشور را بايد شما آماده كنيد، ضمن اين كه  تا افراد متخصص تربيت نشوند چرخه‌هاي اقتصاد نخواهد چرخيد و اگر بخواهيم به استقلال محصولات استراتژيك برسيم نيازمند آموزش‌هاي دقيق هستيم.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: لاریجانی ، همایش ، انجمن ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار