مديركل راه و شهرسازي خوزستان مهمترين چالش مسكن‌مهر استان را عدم نقدينگي و آورده متقاضيان دانست و گفت: سهم آورده متقاضيان در خوزستان 12 ميليون تومان است و اگر متقاضيان اين ميزان آورده را پرداخت نكنند كار احداث واحدها ديرتر به پايان خواهد رسيد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛نصرالله دهقاني در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با بيان اين‌كه مسكن‌مهر يك پرو‍ژه مردمي بوده و دولت در قبال آن يك سري تعهدات دارد، اظهاركرد: اهداي زمين‌هاي 99 ساله، تامين تسهيلات بانكي، زيرساخت و روساخت‌هاي لازم ازجمله تعهدات دولت در احداث مسكن مهر مي‌باشد.

وي بيان‌كرد: در خوزستان تاكنون كار احداث 85 هزار واحد شروع شده و حدود 60 تا 70 درصد آن‌ها از تسهيلات بانكي بهره‌مند شده‌اند. همچنين براي حداقل 70 هزار واحد زيرساخت‌هاي برق، آب، گاز و فاضلاب فراهم شده است.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان با اشاره به تسهيلات 25 ميليون توماني به متقاضيان، تصريح‌كرد: اگر متراژ واحدها 100 متر مربع و قيمت هر متر زمين 350 هزار تومان باشد، كل هزينه هر واحد 35 ميليون تومان مي‌شود كه تنها 10 ميليون تومان آن مابه‌التفاوت بوده و توسط متقاضي پرداخت مي‌شود؛ بنابراين انتظار مي‌رود متقاضيان نسبت به آورده لازم هرچه سريع‌تر اقدام كنند.

وي خاطرنشان‌كرد: متقاضيان مطمئن باشند كه بر كار تمام تعاوني‌ها نظارت ويژه داريم و امكان ندارد كه پولشان از بين برود.

دهقاني در پاسخ به اين پرسش كه آيا ميزان تسهيلاتي كه در اختيار متقاضي قرار مي‌گيرد مناسب است، گفت: روزي كه مسكن‌مهر شروع شد پيش‌بيني بر آن بود كه بالاي 70 درصد هزينه ساخت واحدها با اعطاي تسهيلاتي در اختيار متقاضي قرار گيرد، اما امروز باتوجه به افزايش قيمت مصالح اين تناسب به‌هم خورده است و من هم اين موضوع را قبول دارم.

وي روند پيشرفت مسكن مهر استان را خوب عنوان‌كرد و افزود: نمي‌توان خود را با آذربايجان، مشهد و اصفهان مقايسه كرد چون آن‌ها هميشه قدر فرصت‌ها را بهتر از ما مي‌دانند، اما نسبت به استان‌هاي جنوبي و هم‌تراز، وضعيت ما بهتر است. با روندي كه در پيش داريم بالاي 70 تا 80 درصد، احتمال تكميل واحدها تا زمان معين شده وجود دارد.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان در پايان عنوان‌كرد: كل تعهد واحدهاي مسكن‌مهر استان 82 هزار و 500 واحد مي‌باشد كه تاكنون 20 هزار واحد آن در سال‌هاي قبل آماده و تحويل متقاضيان داده شده است و در سال 91 نيز بايد 40 هزار واحد به بهره‌برداري برسد./س
برچسب ها: نقدینگی ، متقاضیان ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.