بزرگترین فرش تمام ابریشمی دست بافت مددجویان زیرپوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / رییس كمیته امداد امام (ره) خلخال در مراسم رونمایی از این فرش گفت: این فرش با تلاش و همت سه نفر از مددجویان زیرپوشش این كمیته در طول سه سال بافته شده است.

بهرام علی قلیزاده افزود: این فرش بزرگترین فرش تمام ابریشمی با طرح و نقشه ایرانی در خلخال با ابعاد سه در چهار متر بوده كه توسط مددجویان روستای گهراز از توابع بخش خورش رستم بافته شده و بافندگان در بافت آن از 12 میلیون گره لیچك ترنج شاه عباسی استفاده كرده اند.

وی گفت: در حالی كه برای تامین مواد اولیه این فرش نفیس 80 میلیون ریال به صورت ارایه تسهیلات بانكی از سوی كمیته امداد امام خلخال به بافندگان هزینه شده قیمت آن در بازار یك میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

رییس كمیته امداد امام (ره) خلخال افزود: با فروش این فرش بافندگان از دست مایه زحمت سه ساله خود بهره مند خواهند شد.

علی قلیزاده گفت: كمیته امداد امام خلخال در جهت حمایت از مشاغل خانگی و شاغلان در بخش صنایع دستی بویژه احیای صنعت فرشبافی در خلخال و در طول سال گذشته افزون بر 10 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی را در اختیار 252 نفر از مددجویان زیرپوشش قرار داده است.

وی افزود: هم اكنون 120 بافنده فرش از حمایت های مختلف این كمیته بهره می برند و همه این افراد دارای بیمه تامین اجتماعی می باشند.

رییس كمیته امداد امام (ره) خلخال گفت: در جهت حمایت از این صنعت و ایجاد اشتغال برای افراد زیرپوشش در شش ماه گذشته دو میلیارد و 500 میلیون ریال وام كارگشایی به مددجویان این كمیته پرداخت شده است./س

برچسب ها: اردبیل ، فرش ، ابریشمی ، خلخال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.