یكی از دردهای معروف ، دردهای ناحیه بالای شكم است كه برخی آن را به اشتباه زخم معده می‌نامند. در حالی كه تمام این دردها ناشی از زخم معده نیست و پیگیری‌ها و درمان‌های خاص خود را نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد بیمارانی كه با احساس درد و ناراحتی در قسمت بالای شكم به پزشك مراجعه می‌كنند، معمولا دچار سوءهاضمه هستند. این بیماران اغلب شكایات مختلفی دارند و مشكل‌شان به صورت‌های متفاوت بروز می‌كند؛ به این معنا كه این مساله می‌تواند برای فردی به صورت درد نمایان شود و برای شخص دیگری به حالت نفخ یا ترش كردن كه تمام این موارد همان سوءهاضمه است.

سوءهاضمه مشكلی شایع به حساب می‌آید و اغلب بیمارانی كه به متخصصان گوارش مراجعه می‌كنند، با این مساله روبه‌رو هستند.

اغلب براین باورند كه آدم‌های عصبی و تندمزاج بیشتر در معرض زخم معده قرار دارند و احتمال بروز این مشكل میان این گروه بیشتر است. آنها معمولا تصور می‌كنند رژیم غذایی نامناسب هم در ایجاد و تشدید زخم معده نقش مهمی دارد؛ در حالی‌كه متخصصان عوامل دیگری را در این زمینه موثر می‌دانند.

مصرف داروهای ضدالتهاب‌‌ غیراستروئیدی مانند آسپرین، بروفن، دیكلوفناك، ناپروكسن یا پیروكسیكام از عوامل مهم ایجاد زخم‌های معده به شمار می‌آید. علاوه بر این، عفونت میكروبی معده نیز مشكل دیگری است كه می‌تواند زمینه‌ساز زخم معده شود.


برچسب ها: اشتباه ، زخم ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.