مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان رتبه چهارم را از نظر ایمنی راه‌ها در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، ملک محمد راهواره پیش از ظهر امروز در همایش ترافیک زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از نظر طول‌ راه‌ها با بیش از 36 هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و ... رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است که مدیریت این میزان راه در این استان بر عهده دو اداره کل راه و شهرسازی است.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به طول راه‌ها، اعتبارات بسیاری در بخش ایمنی، ساخت و نگهداری راه‌ها هزینه‌ می‌شود.
راهواره با اشاره به اینکه تعداد هفت پروژه مهر ماندگار در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان وجود دارد گفت: پروژه بزرگراه بم ـ زاهدان، مطالعه و احداث بیمارستان شهرستان سرباز، احداث بیمارستان‌های زهک و دوست‌محمد و تکمیل بیمارستان سراوان از جمله این پروژه‌ها است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فصل زمستان را در پیش داریم، اولویت این اداره کل، بهره‌برداری از 12 کیلومتر از محور محمدآباد- زهک است که با توجه به اینکه ترانزیتی است، از حساسیت خاصی برخوردار است.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اصلاح نقاط پرحادثه، درزگیری و لکه‌گیری محورها، بهسازی و روکش آسفالت محورها، اصلاح تقاطع پلیس‌ راه زاهدان- میرجاوه در راستای ارتقا ایمنی محورها تاکنون انجام شده است.
راهواره با توجه به اینکه پل‌های عابر پیاده در جاده‌ها آن طور که باید مورد استفاده و استقبال مردم قرار نمی‌گیرد گفت: از امسال برنامه‌های این اداره کل، احداث پل‌های زیرگذر چند متری است.
وی بیان داشت: این پل‌ها علاوه بر کم هزینه بودن، مورد استقبال و استفاده مردم نیز هستند.
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: بررسی و تحلیل آمار تصادفات جاده‌ای و همایش ترافیک در این استان با دو هدف انضباط و ایمنی انجام می‌شود.
عبدالرضا صالحی افزود: در زمینه انضباط، پلیس‌ راه حرف نخست را می‌زند، زیرا اجرای قانون بر عهده پلیس است، همچنین حوزه ایمنی جاده‌ها به سایر دستگاه‌ها به ویژه ‌اداره کل راه و شهرسازی مربوط می‌شود.
وی ادامه داد: بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که باید مدنظر ادارات مربوطه قرار گیرد.
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال، کاهش تصادفات را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم گفت: در زمینه تعداد فوتی‌های سر صحنه تصادف، در شش ماه نخست امسال در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است./س

برچسب ها: ایمنی ، راههای ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.