عضو ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده در استان خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی یكی از محورهای پزشك خانواده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،دكتر غلامحسین خدایی هم‌زمان با هفته سلامت روان در گفتگو با خبرنگاران افزود: توجه به شاخص‌ها و ابعاد مختلف سلامتی از جمله روانی، جسمی و اجتماعی از وظایف اولیه هر پزشك در برنامه پزشك خانواده به شمار می‌رود.

وی با بیان اینكه اجرای برنامه پزشك خانواده نقش موثری در ارتقای سلامت روان جامعه خواهد داشت، گفت: در این برنامه پزشكان با شناسایی افراد نیازمند به خدمات مشاوره‌ای و بر اساس وضعیت شهروندان، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی ارائه می‌دهند.

وي اظهار داشت: روان‌شناسان جزئی از برنامه پزشك خانواده هستند به طوری‌كه آن‌ها با استقرار در مراكز مجری پزشك خانواده می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا كنند.

عضو ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده افزود: خدمات سلامت روان در تدوین شرح وظایف تیم سلامت و برنامه پزشك خانواده از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی گفت: اجرای برنامه سلامت روان در مناطق روستایی كشور موفق بوده است، لذا اجرای طرح پزشك خانواده شهری و نظام ارجاع، نقش بسزایی در تقویت برنامه سلامت روان در شهرها خواهد داشت.

24 الی 30 مهر هفته سلامت روان در كشور نام‌گذاری شده است.


برچسب ها: پزشک ، خانواده ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.