کارشناس ارشد پدافند غیرعامل دانشگاه مالک اشتر تهران گفت:با اشاره به اینکه شناخت تهدیدها و ظرفیت ها، راهبرد خاصی برای مقابله با تهدید دشمنان است و امروز باید متناسب با تهدیدات جدید دشمن شیوه های دفاعی بکار گرفته شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، عراقی زاده در همایش منطقه ای توجیهی پدافند غیرعامل در سنندج گفت: پدافند غیرعامل را بستر مناسبی برای توسعه پایدار عنوان کرد و همچنین مراکز تولید و توزیع برق، سیستم نرم افزاری و سخت افزاری مراکز تولید، از حوزه های پدافند غیرعامل است.
عراقی زاده تصریح کرد: اقدامات غیر مسلحانه سبب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد.
وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور به منظور کاهش آسیب پذیری زیر ساخت ها و ارتقای پایداری ملی، تدوین استانداردهای فنی مورد نیاز پدافند، ایجاد سامانه پایش هشدار و خنثی سازی در خصوص تهدیدات را ضروری دانست.
عراقی زاده در پایان گفت: نقش آموزش و فرهنگ سازی در خصوص پدافند غیرعامل را امری ضروری  دانست و خواستار اطلاع رسانی بیشتر برای مقابله با آسیب ها و تهدیدات احتمالی شد. /س




برچسب ها: پدافند ، دشمن ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.