رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: هفت هزار و 819 فرصت شغلی پایدار با اجرای طرح های صنعتی مهر ماندگار در این استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک زاوشی افزود: هم اكنون چهار طرح صنعتی شامل توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، صنایع شیمیایی و دارویی پتروتك در شازند، صنایع كاغذسازی در ساوه و محصولات آلومینیمی در اراك در قالب طرح های صنعتی مهر ماندگار در دست انجام است.

وی توضیح داد: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند با بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیكی در دست انجام است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی بیان كرد: سرمایه گذاری این طرح عظیم صنعتی چهار میلیون یورو و 30 هزار میلیارد ریال است و با راه اندازی آن تولید بنزین به16 میلیون لیتر در روز می رسد.

زاوشی عنوان كرد: با بهره برداری از این واحد تاپایان امسال هفت هزار و 500فرصت شغلی جدید ایجاد می شود كه یكهزار فرصت شغلی به طور مستقیم، یكهزار و 500 شغل به طور غیرمستقیم و پنج هزار شغل در صنایع زیرگروه و كوچك خواهد بود.

وی اضافه كرد: با تكمیل و راه اندازی واحد صنعتی آلومینیم نیز49 فرصت شغلی پایدار ایجاد خواهد شد.

وی گفت : این واحد با ظرفیت اسمی 38هزار تن شمش و آلیاژهای خاص آلومینیمی با سرمایه گذاری 960 میلیارد ریال در دست احداث است و هم اینك 60 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

زاوشی خاطرنشان كرد: مرحله اول صنایع كاغذسازی ساوه نیز با سرمایه گذاری 500 هزار دلار و یكصد میلیارد ریال به زودی در كارنامه مهر ماندگار استان به ثبت می رسد.

وی بیان كرد: این واحد 97 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و با آغاز به كار آن 170 فرصت شغلی مهیا می شود.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مركزی ظرفیت اسمی تولید كاغذ(كرافت) در این واحد صنعتی را 100 هزار تن در سال عنوان كرد.

زاوشی اظهار كرد: واحد تولیدی صنایع شیمایی و دارویی( اسیدآمینه مبتونین) شازند نیز طرح مهر ماندگار دیگری در كارنامه دولت است كه تا پایان سال بهره برداری می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.