مدیر هماهنگی ترویج كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تاكنون بیش از 20 تعاونی زنان روستایی و عشایری در این استان تشكیل شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رخ افروز با اشاره به اینكه تعاونی های زنان روستایی استان دارای یك هزار و 600 عضو است اظهار كرد: این تعاونی ها نقش مهمی در اشتغال مولد برای زنان روستایی ایفا می كنند.

وی با تاكید بر اهمیت ارتقای دانش و آگاهی زنان روستایی در زمینه بسترسازی لازم برای استفاده بهینه از سپرده های اندك خانواده برای ایجاد درآمد و تولید با هدف بهبود معیشت خانواده ، اضافه كرد: در كنار آموزش این افراد، راه اندازی تعاونی های زنان روستایی و عشایری با جدیت ترویج می شود.

رخ افروز با اشاره به این كه در اجرای طرح های توسعه كشاورزی استفاده از تمام امكانات سخت افزاری و نرم افزاری ضروری است، برگزاری دوره های آموزشی برای زنان روستایی با همكاری مراكز آموزش فنی و حرفه ای، بهزیستی ، نهضت سواد آموزی، شبكه بهداشت استان و هلال احمر را در چارچوب ارتقای توان شغلی این قشر از جامعه روستایی عنوان كرد.

وی شركت تعاونی زنان روستایی بخش نظرلو از توابع شبستر را به عنوان یكی از نمونه ها موفق استانی دانست و خاطرنشان كرد: واحد اعتباری این شركت با دو هزار و 782عضو، توانسته بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار در اختیار اعضای خود قرار دهد.

رخ افروز به برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای این تعاونی در زمینه های خیاطی، كامپیوتر، گلسازی، گلدوزی و كمك های اولیه زیر نظر آموزش فنی حرفه ای اشاره كرد و افزود: تاسیس مهد كودك و كارخانه ظروف یكبار مصرف، راه اندازی تالار پذیرایی و فروشگاه عرضه مستقیم محصولات كشاورزی و ایجاد فروشگاه های زنجیره ای از سایر برنامه های این شركت تعاونی است كه آن را در زمره شركت های بسیار موفق در ایجاد اشتغال و درآمد برای زنان شهرستان شبستر قرار داده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.