کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگليس دولت این کشور را به داشتن معیارهای متفاوت در هنگام حمایت از حقوق بشر در دیگر کشورها متهم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، این کمیته نمایندگان پارلمان، موضع گیری دولت انگليس در مورد دولت اوکراین و حکومت بحرین را در زمینه حقوق بشر مقایسه کرده است.

دولت گفته بود که مسابقات جام ملتهای اروپا در اوکراین را به دلیل بازداشت شدن یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق آن کشور، تحریم خواهد کرد، اما در خصوص مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک در بحرین هیچ اظهار نظر یا اقدامی نکرد.

این در حالی است که حکومت بحرین پس از سرکوب خشونت آمیز اعتراضات مدنی مردم باید به گفته اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان در فهرست حکومتهایی قرار می گرفت که در خصوص آنها نگرانی ادامه نقض حقوق بشر قرار دارد.

"با توجه به سرکوب خشونت آمیز تظاهرات مردم....توسط مقامات بحرینی، ما اعتقاد داریم که بحرین باید در گزارش وزارت امور خارجه در خصوص حقوق بشر و دموکراسی در سال ۲۰۱۱ به عنوان کشوری موجب نگرانی ثبت می شد."

گزارش کمیته روابط خارجی مجلس عوام

دیوید کامرون نخست وزیر انگليس در توجیه خودداری این کشور از محکوم کردن نقض گسترده حقوق بشر در بحرین پیش از برگزاری مسابقات فرمول یک گفته بود "بحرین، سوریه نیست" و جریان اصلاحات در آن کشور آغاز شده است.

این در حالی است که دولت انگليس اکنون اذعان دارد که اصلاحات وعده داده شده در بحرین عملا ناچیز بوده است.

کمیته روابط خارجی مجلس عوام گفته است که سیاست دولت انگليس در عدم موضع گیری علنی در خصوص نقض حقوق بشر در بحرین منطقی نیست.

در این گزارش آمده است که "با توجه به سرکوب خشونت آمیز تظاهرات مردم... توسط مقامات بحرینی، ما اعتقاد داریم که بحرین باید در گزارش وزارت امور خارجه در خصوص حقوق بشر و دموکراسی در سال ۲۰۱۱ به عنوان کشوری موجب نگرانی ثبت می شد."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار