به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک یافتههای این مطالعه در کنفرانس سالانه انجمن نورساینس در نیواورلئان امریکا ارائه شده است.
متخصصان علوم روانشناسی دانشگاه پنسیلوانیا با مطالعه روی 64 شرکت کننده از سن چهارسالگی و به مدت بیش از 20 سال دریافتند کودکانی که از سنین خیلی پایین به کتابها و لوازم و اسباببازیهای آموزشی دسترسی دارند از رشد مغزی مطلوبتری برخوردار هستند.
این تاثیر مطلوب بویژه در بخش جانبی گیجگاهی قشر مخ در سمت چپ مغز مشهودتناحیه از مغز در فرآیندهای مربوط به تکلم و تفکر نقش مهمی ایفا میکند./س