استاندار خرساان شمالی از تصویب 200مصوبه در نشست هیئت دولت برای توسعه استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمود احمدی بیغش در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این مصوبات در نشست دیروز هیئت دولت در آخرین روز سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی تصویب شد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه کشاورزی، گردشگری و صنعت سه اولویت تاکید رهبر انقلاب برای توسعه استان در تصویب مصوبات بود افزود: این مصوبات در قالب 2600 پروژه و با اعتباری بالغ بر 3هزارو 800 میلیارد تومان است.

وی درادامه اظهار داشت: از این میان یک هزارو 250 میلیارد تومان ویژه تسهیلات در نظر گرفته شده است.

استاندار خرساان شمالی با اشاره به اینکه راه سازی در شهر ها و روستاها از بندهای مهم این مصوبات بود تصریح کرد: احمدی با اشره به مصوبات حوزه فرهنگی اختصاص 124 میلیارد تومان برای اجرای 107 پروژه در حوزه آموزش و پرورش 60میلیارد تومان برای احداث مجمع های فرهنگی، 22میلیارد برای احداث 22 باب خانه عالم، 5 میلایرد برای تاسیس مراکز علوم قرآنی و 6 میلیارد برای تجهیز کتابخانه های تخصصی حوزه دین را از جمله مهمترین این مصوبات برشمرد.

نمانیده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه افزود: تخصیص اعتبار برای گازرسانی به 410 روستا، تخصیص اعتباربرای صنایع بزرگ استان چون لوله گستر و فولاد اسفراین وآلو مینای جاجرم را نیز از جمله مصوبات عمرانی و صنعتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضاء هیئت دولت بر اجرایی و عملیاتی شدن این مصوبات تاکید نمودند افزود: این مصبات تا سال 94 باید اجرایی شود.

استاندار خراسان شمالی سخنان رهبری را نقشه راه استان عنوان کرد و با باین اینکه برای توسعه استان طرح رواق تعریف شده است افزود: با توجه به تاکیدات رهبری در حوزه گزدشگری و اینکه استان محل عبور سالانه حدود15 میلیون زائر حرم رضوی است، اقداماتی در حوزه گردشگری در دست انجام است.گفتنی است سفر هشت روزه رهبر معظم انقلاب به استان خرساان شمالی روز گذشته با برگزاری نشست هیئت دولت در بجنورد و دیدار با رهبر انقلاب پایان یافت./س

برچسب ها: تصویب ، هیئت ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.