معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به معنویت خاصی که در ورزش زورخانه‌ای وجود دارد راه‌اندازی سالن‌های زورخانه‌ در تمام شهرهای کشور را ضروری می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک سید احمد رسولی‌نژاد در مراسم راه‌اندازی و بهره‌برداریسالن زورخانه شهرستان زرندیه اظهار داشت: ورزش زورخانه‌ای یک ورزش ملی است و با توجه به اینکه در بدو ورود به این سالن زورخانه ذکر خدا و یا علی گفته می‌شود، احداث سالن‌ زروخانه در تمام شهرها و بعد از آن در تمام محله‌ها یک ضرورت است که مسئولان در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: زورخانه‌ها در مراسم تولد و شهادت‌ها مراسم‌ ویژه‌ای برگزار می‌کنند و این مهم زورخانه‌ها را از ارزش و جایگاه‌ ویژه‌ای برخودار می‌کند.

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان بر لزوم جذب جوانان به رشته باستانی و زورخانه‌ای تاکید کرد و ادامه داد: نوآوری‌های نسل جدید در این رشته به زیبایی‌های خاص آن افزوده است که باید زمینه جذب وگرایش هر چه بیشتر جوانان این رشته پهلوانی را فراهم ساخت.

رسولی‌نژاد خاطر نشان ساخت: مسئولان فدارسیون و هیئت‌های استانی باید علاوه بر جذب جوانان به جایگاه پیشکوستان نیز توجه داشته و در حفظ جایگاه این عزیزان بکوشند.

وی رشته باستانی را سر‌آمد سایر رشته‌ها دانست و اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای همواره با ذکر خدا همراه است که این یکی از نقاط قوت این رشته به شمار می‌رود.

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان سالن زورخانه شهرستان زرندیه را یکی از بهترین سالن‌های زورخانه‌ای در کشور دانست و گفت:تقارن داشتن افتتاح این پروژه با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) اتفاق میمون و خوشایندی است که باید آن را به فال نیک گرفت.

در مراسم افتتاح این پروژه رئیس فدراسیون ورزش‌ باستانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی، فرماندار زرندیه، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان شهرستان زرندیه حضور داشتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.