در جزيره دور افتاده اسپيتس برگ كه 1300 كيلومتر از قطب شمال فاصله دارد، در 120 متري داخل زمين، محلي ساخته شده كه در آن از بذر گياهان محافظت مي‌شود.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، كشور پادشاهي نروژ در پروژه‌اي بلندپروازانه به نام "بانك بذر روز رستاخيز" سرمايه گذاري كرده است. در اين پروژه كه در آن كشورها و موسسات زيادي شركت دارند، بذر گياهان مختلف از سرتاسر دنيا جمع آوري شده و در محلي مخصوص در منطقه اسوالبارد Svalbard نگه‌داري مي‌شوند.

ساختار كلي ساختمان بانك رستاخيز

در جزيره دور افتاده اسپيتس برگ كه 1300 كيلومتر از قطب شمال فاصله دارد، در 120 متري داخل زمين، محلي ساخته شده كه در آن از بذر گياهان محافظت مي‌شود. در اين سازه غار مانند، ديواره‌هاي 4 جداره‌اي تعبيه شده و بذر گياهان در دماي منفي 18 درجه سانتي گراد و در قفسه‌هاي آهني فاقد رطوبت نگهداري مي‌شوند. به علت عدم وجود اكسيژن در اين ساختمان، بذرها فعاليت متابوليكي داشته و خيلي دير از بين ميروند.

 

ماهيت اصلي پروژه بانك روز رستاخيز

در اين طرح، دانشمندان متخصص در جزيره‌اي دور افتاده در كشور نروژ به نام اسوالبار گرد هم آمدند تا مجموعه‌اي از بذرهاي تمامي گياهان موجود در جهان را جمع‌آوري نمايند. به گفته مديران اين پروژه، هدف اصلي از جمع آوري بذرها، حفظ تنوع گياهان در آينده است. اما سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه در آينده چه اتفاق خاصي خواهد افتاد؟ آيا تحولي عجيب و ناشناخته در نژاد گياهان رخ خواهد داد؟



 اصلاح ژنتيكي و نابودي گياهان
 در فرآيند اصلاح ژنتيكي، دانشمندان در ژنوتيپ و دي ان اي گياهان دستكاري كرده و آن را به دلخواه خود تغيير مي‌دهند. در ساليان اخير اصلاح ژنتيكي براي مصارف شخصي به كار رفته و در جهت كسب منافع تغيير جهت داده است. اكثر موسسات بزرگ در دنيا، مثل راكفلر، به منظور كسب منافع مالي گسترده و به زير سلطه بردن كشورهاي فقير، از اصلاح ژنتيكي سواستفاده نموده و با استخدام دانشمندان متخصص در اين زمينه فرايند اصلاح DNA گياهان را به نفع خود تغيير مي‌دهند. پروژه‌هاي اصلاح ژنتيكي براي استعمار كشورهاي جهان سوم طراحي شده و با توجه به نفوذ گسترده در سراسر دنيا باعث به وجود آمدن وضعيتي بغرنج در آينده جهان مي‌شوند.

سرمايه‌گزاران اصلي پروژه جزيره اسوالبارد

نگاهي اجمالي به سرمايه گذاران اصلي اين پروژه نشان مي‌دهد كه چه اهداف شومي در پس پرده اجراي آن قرار دارد: شركت مونسانتو كه باشگاه خبرنگاران پيش از اين گزارش مفصلي درباره آن منتشر كرد، دولت پادشاهي نروژ، موسسه راكفلر، موسسه سينگنتا، بنياد خيريه بيل و مليندا گيتس. اين سرمايه گذاران، نام "بانك بذر روز رستاخيز" را براي پروژه خود انتخاب كرده‌اند.

بررسي سابقه سرمايه گذاران بانك روز رستاخيز

شركت مونسانتو كه بزرگ‌ترين شركت غذايي در دنياست، با دستكاري‌هاي ژنتيكي گسترده در مواد غذايي باعث شيوع بيماري‌هاي خطرناك و كشنده‌اي در بين مردم جهان شده و رسوايي‌هاي گسترده‌اي را نيز پشت سر گذاشته است. پادشاه نروژ كه از عناصر فرقه فراماسونري است، به منظور كمك به اين فرقه براي پيشبرد اهداف خود، كمك‌هاي مالي فراواني را به پروژه نموده و حتي محل تاسيس بانك بذر را نيز به سرمايه گذاران هديه نموده است.


موسسه راكفلر بنيان گذار پروژه CGIAR است، پروژه‌اي كه از دهه 1930 به بعد به دنبال اصلاحات ژنتيكي فراوان در گياهان بوده و بدين طريق و با صرف هزينه‌هاي فراوان و جذب موسساتي بزرگ در جهان چون بانك جهاني و FAO، توانسته قدرتي عظيم در خريدو فروش محصولات كشاورزي بدست آورد. اين موسسه در حال حاضر يكي از بزرگ‌ترين كارتل‌هاي غذايي در جهان است. بنياد خيريه بيل و مليندا گيتس، سرمايه‌گذاري عظيمي در اين بانك انجام داده كه باعث تعجب بسياري از مردم جهان شده است. سرمايه گذاري موسساتي چون راكفلر و مونسانتو در اين پروژه توجيه‌پذير است ولي چگونه مي‌توان حضور يك بنياد خيريه را در اين پروژه توضيح داد.

بنياد خيريه بيل و مليندا گيتس: گرگي در لباس ميش

از اوايل دهه 1950 به بعد، طرحي توسط سردمداران و ابر قدرت‌هاي جهان مطرح گرديد كه هدفش اصلاح ژنتيكي و كاهش جمعيت جهان بود. شركت‌هاي يهودي و در راس آنها فرقه فراماسونري كه در لايه‌هاي مختلف دولت‌هاي قدرتمند جهان ريشه دوانيده‌اند، اعلام كردند كه جمعيت جهان رو به انفجار بوده و بايد آن را كنترل كرد، بنابراين به يك پاك‌سازي نژادي و در راس آن بقاي نژاد يهود روي آوردند. بيل گيتس پس از تشكيل بنياد خيريه‌اش به صراحت اعلام كرد كه به اصلاح ژنتيكي اعتقاد داشته و جمعيت جهان بيش از حد ظرفيت كره زمين است.

بنابراين در پروژه‌هايي چون توليد واكسن‌ها و مواد غذايي اصلاح شده سرمايه گذاري نمود. تحقيقات انجام گرفته بر روي اين پروژه‌ها خبر از فجايعي عظيم در سطح جهان دادند. واكسن‌هايي كه با عنوان داروهاي پيشگيري به افراد تزريق مي‌شدند در واقع موادي عقيم كننده بودند كه به تدريج باعث نازا شدن افراد ميگرديدند. مواد غذايي اصلاح شده هم فاقد ارزش غذايي كافي بوده و تنها موجب وابستگي بيشتر كشورهاي فقير به ابر قدرت‌ها مي شدند. بيل‌گيتس با علم به اين موارد، در پروژه‌اي چون بانك بذر روز رستاخيز سرمايه گذاري نمود، چون هدف اصلي اين پروژه هم چيزي جز به استعمار كشيدن مردم فقير جهان نخواهد بود.

برچسب ها: گیتس ، خیریه ، پروژه ، نروژ ، بیل ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
با این حساب یکی بگه ما بچهامونو واکسن بزنیم یا نه
Switzerland
داریوش طاهری
۱۲:۵۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۱
فکر می کنم برای مقابله با این توطئه کشورهای دیگر نیز باید چنین مرکزی را تاسیس کرده ولی هدف خود را حفظ تنوع گونه های گیاهی و تامین امنیت غذایی قرار دهند و هر چقدر هم که دشمنان اتهام زدند که این فعالیتها برای استثمار ملتها است ، توجه نکنند.
آخرین اخبار