دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته گفت: در فدراسیون کاراته به هیچ وجه به ضوابط و قوانینی که به مصلحت کاراته تدوین شده اهمیتی داده نمی شود.

علی اکبر محمدی بقا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: عملکرد یکساله فدراسیون کاراته نشان می دهد که احتمالا در فدراسیون کاراته کسانی هستند که قصد دارند انتقام روزهای نامی شان را که فکر می کردند از اعضای کمیته فنی است، از کل جامعه کاراته بگیرند و این باعث تأسف است چون اعضای کمیته فنی عامل به قانون، ضابطه و نظم بوده اند، لذا راه بی تفاوتی و بی توجهی به ظوابط را انتخاب کردند.

علت اين امر  به شرح زير است:

1- کمیته فنی تشکیل نمی دهند، دوم اینکه باب میل خودشان به ظوابط و قوانین، با بی توجهی رفتار می کنند.
متأسفانه در حال حاضر در فدراسیون کاراته به هیچ وجه به ضوابط وقوانین که تمامی به مصلحت کاراته وزیر نظر دلسوزان کاراته طی چهل سال تدوین شده وقعی گذاشته نمی شود.

عرض من در کل به کاراته کشور است: از سال 1373 کیمته فنی در کاراته بطور رسمی فعالیت خودش را مداوم ادامه داده است، بهانه رؤسای قبل از پناهی رئیس فدراسیون قبلی، برای عمل نکردن به آئین نامه ها ومصوبات کمیته فنی این بود که این مقررات به تصویب مجمع عمومی فدراسیون کاراته نرسیده، لذا با آمدن پناهی کلیه آئین نامه های کمیته فنی وآئین نامه آزمون دانهای 5به بالا در مجمع فدراسیون مطرح وبه تصویب مجمع رسید.

لذا اجرای آن بر فدراسیون کاراته واجب است وهیچ بهانه ایی برای عدم توجه به این آئین نامه ها ندارد.

وی افزود: آئین نامه آزمون مصوب مجمع وبا توجه به تبصره 2ماده 1 می گوید: آزمون وتأیید دان 5 به بالاتر فقط از طریق کمیته فنی صورت می گیرد.

ماده 2 می گوید: کمیته آزمون یکی از کمیته های وابسته به کمیته فنی می باشد واعضای آن متشکل از 7 نفر وبه انتخاب کمیته فنی برای هردوره آزمون خواهد بود (اعضا ثابت نمی باشند)

ماده 4 این آئین نامه آزمون می گوید: متقاضی واجد شرایط جدول مصوبه فدراسیون جهانی و کمیته فنی ایران، باید برای شرکت در آزمون تأئیدیه رئیس سبک که منهور به مهر سبک باشد را جهت آزمون به فدراسیون ارائه دهد.

در ماده 5 موارد آزمون شامل کیهون، کاتا بونکای، کومیته وتوضیحات مبسوط به آن بطور کامل بیان شده است.

سئوال اینجاست:

1– افرادی که آزمون اخیر را برگزار کردند، با کدام فراخوان واطلاع کمیته فنی بوده؟
آیا مصوبه کمیته فنی بوده است؟

افرادی که آزمون را برگزار کردند چه شناختی از متقاضیان وسوابق آزمون داشتند؟ طبق آئین نامه کمیته فنی باید توسط دبیر کمیته آزمون بررسی شود.

لذا این آزمون از نظر کمیته فنی وبا توجه به اینکه آئین نامه آن در مجمع فدراسیون کاراته تصویب شده، مردود است وتمام کسانی که در این آزمون قبول شده اند هیچ افتخاری ندارند.

محمدی بقا در ادامه اذعان داشت: سال 89یا 90 قبل از رفتن پناهی یک دوره آزمون دان 5و6 در فدراسیون کاراته برگزار شده که حتی مردودین این آزمون را قبول داشتند.
درد کاراته ایران درد ماست که بیش از چهل سال با عضویت در تیمهای ملی وبعد از ان در کسوت مربیگری وتحمیل شاگردان بیشماری به تیمهای ملی رنج کشیدیم واستخوان خرد کردیم.

درد کاراته ایران درد اجنبی ها وکسانی که خارج از ایران زندگی می کنند نیست، چرا فدراسیون کاراته بایستی باسپردن چنین مواردی به دست اجنبی ها که متأسفانه ظاهرا از بانوان ماهم امتحان گرفته اند، به اعتبار دان و بی ارزش شدن کاراته لطمه بزنند تا جایی که یکی از پیشکسوتان این رشته "سنسی سلیمی" خود را دان 1 اعلام کند.

بنده به عنوان دبیر کمیته فنی 2 سال پیش در اعتراض به چنین بی قانونی هایی، پیشنهاد کردم که اعضای کمیته فنی دریک اقدام جمعی همگی خودرا کمربند سفید اعلام نمایند.

سئوال اینجاست که آیا در کاراته همه افراد بایستی به دانهای 7و 8و 9 و10 دست یابند چگونه است که صاحبان اصلی کاراته در سرزمین و آنهایی که بنیانگذاران سبک های اصلی بودند عموما از قبول دان 10 خودداری کرده و اصل توجه خود را به ارتقاء فرهنگ و فن منعکس کرده اند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار