ساختار باشگاه پژوهشگران باید در جهت استانی شدن و ایجاد قطب های علمی شکل گیرد.

مصطفی صائمیان مسئول حوزه فرهنگی باشگاه پژوهشگران در گفتگو با خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:  در جلسه هم اندیشی روسای باشگاه های پژوهشگران مناطق 8 و 12 و 18 تعداد 11 مورد جهت تصویب در هیات امناء پیشنهاد شد ،مهم ترین مصوبه ساختار دانشگاه آزاد تغییر نموده و در جهت استانی شدن و تمرکز زدایی و ایجاد قطب های علمی گام های عملی صورت گیرد .

با توجه به تاکیدات ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تاسیس آزمایشگاه ملی در کشور روسای باشگاه های حاضر در جلسه آمادگی خود را جهت احداث و راه اندازی آزمایشگاه ملی و پارک علم و فناوری و مراکز رشد در باشگاه پژوهشگران کشور اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: تجدید نظر در نمودار سازمانی برای تحول در امور فرهنگی، توجه به دانش آموزان متقاضی برای پذیرش آنان در باشگاه های کلیه واحد های دانشگاهی، مساعدت بیشتر برای ادامه تحصیل نخبگان، توسعه کمی و کیفی باشگاه با استفاده از تجارب نهاد های مشابه از قبیل جهاد دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی از دیگر مصوبه های هیات امناء بود.

مسئول حوزه فرهنگی تصریح کرد: اعضای شورای باشگاه متعهد شدند در راستای سیاست ها و رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد علمی و ارتقاء تولید ملی با دانش بومی و تاکیدات ریاست دانشگاه آزاد مبنی بر کاربردی کردن علم، برای حل مشکلات کشور نهایت توجه و تلاش به عمل آید.
علاوه بر آن به منظور تسهیل در جذب نخبگان درخواست گردید نسبت به تشکیل کمیته تعیین اولویت استعدادهای درخشان در استان ها اقدام و نسبت به تفویض بخشی از اختیارات هیات امنای باشگاه به کمیسیون دائمی و کمیته ذی ربط اقدام گردد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.