کارشناس بنياد مطالعات عربي در دانشگاه اکستر انگليس تاکيد کرد دولت انگليس در سالهاي گذشته به منظور حفظ منافعش در روابط با کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس، وضع حقوق بشر در اين کشور را ناديده گرفته است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، ليزلي مک لوکلن در گفتگو با شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي، درباره تعامل دولت انگليس با کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس تصريح کرد: دولت انگليس به حقوق بشر بيش از هر چيز ديگري اهميت مي دهد، اما بايد به حساسيت اين مسئله در مورد عربستان توجه داشته باشيم.

مک لوکلن در پاسخ به سوالي درباره قرارداد تسليحاتي چهار ميليارد پوندي انگليس با عربستان افزود: دولت انگليس نسبت به اهميت روابط اقتصادي خود به ويژه در زمينه دفاعي با عربستان آگاه است. به همين علت مسايل را در تعامل با رياض با آرامش مطرح مي کند. دولت انگليس در بيست سال گذشته به علت اذعان نکردن به استبداد و ظلم در بعضي کشورها مرتکب اشتباهاتي شد. در زمان دولت حزب کارگر و نخست وزيري توني بلر به مسئله استبداد و ظلم در عراق و ليبي به علت منافع لندن نپرداخت. دولت انگليس اکنون براي جبران اشتباهات گذشته اش آمادگي دارد.

وي خاطر نشان کرد: به نظر من پارلمان انگليس پيش از توجه به وضع حقوق بشر در کشورهاي حاشيه خليج فارس بايد به وضع فلسطيني ها در برابر اقدامات اسرائيل بپردازد.

برچسب ها: انگلیس ، حقوق ، بشر ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار