رييس نهاد نمايندگي مقام مظم رهبري در دانشگاه‌ها در نشست با تشکل‌هاي دانشجويي با بيان اينکه اصل برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با مجموعه‌های دانشجویی است، گفت: وزارت علوم با همکاری دستگاه‌های دیگر آیین‌نامه‌ای را درباره اين موضوع تدوین کرده‌است که اگر شما در آن اشکالی می‌بینید، می‌توانید آن را مطرح کنید تا آن را اصلاح کنیم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست ریاست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با تشکل‌های دانشجویی در دفتر مرکزی نهاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در اين نشست در پاسخ به سوال اعضای تشکل‌ها درباره نکته‌ای که درباره کرسی‌های آزاداندیشی گفته بودند؛ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از شما مکررا خواسته اند که این جلسات را در دانشگاه‌ها برگزار کنید و شما هم اگر می‌خواهید در دانشگاه‌هایتان تاثیرگذار باشید، باید این جلسات کرسي آزادانديشي را برگزار کنید.

وي اضافه کرد: من هم از شما در این باره به خاطر فعالیت‌هایی که در این راستا انجام داده اید؛ متشکرم؛ حال اگر بطور موردی در دانشگاهی با برگزاری کرسی آزاداندیشی مخالفت شده باشد، موضوع قابل پيگيري خواهد بود.


رييس نهادنمايندگي مقام معظم‌رهبري عنوان کرد: اصل برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با شما و مجموعه‌های دانشجویی است، وزارت علوم با همکاری دستگاه‌های دیگر آیین‌نامه‌ای را درباره اين موضوع تدوین کرده‌است که اگر شما در آن اشکالی می‌بینید، می‌توانید آن را مطرح کنید تا آن را اصلاح کنیم و اگر جای گلایه ای باشد؛ ما باید مدعی باشیم که چرا دوستان تشكل‌ها خیلی در این زمینه پیگیر نبوده اند.

وی درخصوص انتقاد تشكل‌ها از اعمال نظر برخی دستگاه‌های بیرون از دانشگاه‌ها بر روي تشكل‌هاي دانشجويي جهت عدم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی گفت: نباید فراموش کنید که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای دارد که کرسی‌ها چون در داخل دانشگاه ها برگزار می شوند پس نظارت هم باید از دانشگاه ها روی این جلسات باشد.


حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه درخصوص طرح ضیافت اندیشه اظهار کرد: مخاطب این طرح عموم دانشجویان دانشگاه‌هاست زیرا دفاتر نهاد که فقط درباره تشکل‌ها مسوولیت ندارند بلکه برای رسیدگی به سایر دانشجویان نیز وظایفی دارند؛ درست است تشکل‌های دانشجویی را محور فعالیت های اصلی سیاسی، فرهنگی دانشگاه می‌دانیم اما بسیاری از دانشجویان تحت نظر هیچ گروه، کانون یا تشکلی در دانشگاه نیستند و این طرح بیشتر برای آنهاست تا آن‌ها را این‌گونه بتوانیم با عموم دانشجویان ارتباط موثری برقرار کنیم.


انتهاي پيام/

برچسب ها: محمدیان ، نهاد ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار