معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد صنایع بسته بندی خرما درخوزستان كه دارای پروانه بهداشتی باشند بسیار اندك است این در حالی است كه خوزستان از استان های مهم تولید كننده خرما است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان،' بهزاد شریف مخمل زاده' چهارشنبه در اولین همایش ملی خرما و امنیت غذایی در محل گیت بوستان اهواز اظهار داشت: به دلیل اینكه خوزستان یكی از استان های مهم در تولید و صادرات خرما است اولین همایش ' خرما و امنیت غذایی' در اهواز برگزارشد.

وی بیان داشت: یكی از مشكلاتی كه در بخش خرما وجود دارد بحث بسته بندی است كه تاكنون با وجود تولید بالای خرما با كیفیت بسیار خوب در استان صنایع بسته بندی مناسب با پروانه بهداشتی وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهوازگفت: تنوع بسته بندی درمحصول خرما در استان وجود ندارد.

این مقام مسوول بیان داشت: صاحبان صنایع باید مشاركت بیشتر با معاونت غذا و دارو برای دریافت پروانه بهداشتی داشته باشند تمامی این تلاش ها در جهت تولید خرما با كیفیت بالا و بسته بندی های مناسب است.

شریف مخمل زاده بیان داشت: در وزارت بهداشت سندی به نام سند بالا دستی به منظور بالا بردن امیت غذایی تدوین شده است كه در زمینه بسته بندی و تولید فرآورده های خرما نیز بسیار كاربرد دارد.

وی با اشاره به فواید مصرف خرما گفت: خرما از فقر آهن و پوسیدگی دندان جلوگیری می كند.

در ادامه همایش معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بیان داشت: فاكتور تغذیه در نگاه دین اسلام بسیار ارزشمند است و انتخاب چنین همایشی به نام خرما برای خوزستان بسیار مناسب است.

' حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد' افزود: مصرف خرما از نظر بهداشتی و سلامتی و همچنین از نظر سیاسی بسیار مناسب است.

وی گفت: محصول خرما نیازمند مطالعه گسترده و تحقیقات است و باید زمینه برای تحقیقات در بخش خرما فراهم شود.

لازم به ذكر است كه با وجود اهمیت بسیار زیاد این همایش با توجه به اینكه خوزستان یكی از مهم ترین تولید كنندگان و صادر كنندگان خرماست این همایش در شان اهمیت بحث خرما برگزار نشد و مسوولان كشوری در این همایش حضور نداشتند، و به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز بسیاری از سازمان های مرتبط به دعوت این معاونت لبیك نگفتند و حضور نیافتند. /س
برچسب ها: بسته بندی ، فاقد ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.