معاون وزير صنعت، معدن وتجارت از آغاز ذخيره سازي گوشت مرغ براي ايام محرم و نوروز خبرداد و گفت: حداقل 10 درصد كل توليد مرغ بازار كشور به صورت روزانه از توليد كنندگان خريداري و ذخيره مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، «حسن رادمرد» با اشاره به جلسه ستاد تنظيم بازار در خصوص وضعيت برنامه ريزي براي توليد مرغ در كشور افزود: دراين رابطه اقدامات مناسبي در حال انجام است به طوري كه ذخيره سازي مرغ براي ماههاي محرم و نوروز آغاز شده و همچنين نهاده هاي مورد نياز براي توليد مرغ تا 8 ماه آينده نيز تأمين شده است.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اينكه تا كنون بيش از 20 هزار تن گوشت مرغ مازاد برنياز ذخيره سازي شده است اظهار كرد:  طبق مصوبه ستاد تنظيم بازار،شركت پشيباني امور دام كشور روزانه 500 تن مرغ به قيمت 4 هزار و 800 تومان از توليدكنندگان خريداري و ذخيره سازي مي‌كند.

وي، تثبيت بازار مرغ و تخم مرغ  را يكي از اولويتها ذكر كرد و گفت: تامين نهاده و توليد متناسب با نياز كشور از  اقداماتي است كه به منظور تثبيت قيمتها مد نظر قرار خواهد گرفت.

وي تامين نهاده هاي مورد نياز توليد كنندگان مرغ و تخم مرغ را در شرايط كنوني قابل قبول ارزيابي كرد و گفت: تا كنون 7 ميليون تن نهاده مورد نياز براي توليد مرغ و تخم مرغ خريداري شده وتوسط شركت پشتيباني امور دام مقدار 7/1 ميليون تن از اين نهاده وارد كشور شده و مابقي نيز به مرور وارد كشور و عرضه خواهد شد./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، مرغ ، ذخیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار