مصرف غلات کامل در رژیم غذایی موجب ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مصرف مواد غذایی سالم نقش موثری در پیشگیری از بیماریهای مختلف دارد اظهار کرد :‌غلات كامل مثل نان جو و نان سبوس‌دار و غني شده كه فيبر زيادي دارند موجب کاهش کلسترول بد خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شود.

دکتر زهرا اباصلتی خاطر نشان کرد :‌ استفاده از سبزي یا سالاد و ميوه تازه و آب میوه طبیعی به میزان یک لیوان در هر وعده نیز باعث كاهش بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود.

وی با بیان اینکه با ‌ کم کردن مصرف چربی‌های اشباع، کلسترول، الکل، سدیم و دریافت بالای فیبرهای محلول و موادغذایی که منابع کلسیم و پتاسیم هستند، می‌توان تا حد زیادی احتمال بروز بیماری‌های قلبی - عروقی را کم کرد گفت :‌ می‌توان با کاهش مصرف چربی، کالری، گوشت، ماهی‌های دودی یا نمک سود شده و دریافت بالای فیبرها به همراه درمان چاقی از بروز بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری کرد.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شیر و لبنيات و استفاده از سويا و محصولات آن به دلیل داشتن املاحی مثل آهن وکلسیم و فیتواستروژن منبع بسياري از مواد غذايي مهم و مفيد هستند که در بالا رفتن تراكم استخوان و استحکام آن موثر است تصریح کرد داشتن وعده‌‌هاي غذايي كم‌حجم رمز ديگر افزايش طول عمر و پیشگیری از بیماریها است. پرس‌هاي غذايي كوچك امكان پرخوري را كاهش مي‌دهد و بايد به خاطر داشت هرچه‌قدر غذا سالم باشد، زياده‌روي در خوردن آن جايز نیست/س 

برچسب ها: غلات ، کاهش ، بیماری ، قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.