عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، تصویب، ابلاغ و اجرای سند راهبردی ملی نخبگان را موجب بکارگیری دانش کاربردی در صنعت، افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی و انسجام بین دانشگاه و صنعت دانست.

حجت الاسلام محمود محمدی عراقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: سند راهبردی ملی نخبگان پس از تصویب در شورای معین، در دستور کار شورای عالی قرار گرفته است، که اگر اعضای شورا در مدت دو هفته اعتراضی به آن نداشته باشند مصوب تلقی می شود.

وی افزود: ساز و کارهای پیش بینی شده در این سند موجب برقراری حلقه ارتباطی بین علم وصنعت از طریق نخبگان و شناسایی و پرورش استعدادها برای تربیت نخبگان می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مهمترین انتظارات نخبگان کشور را رفع موانع پیش رو و فراهم کردن بستر پیشرفت علمی دانست و خاطرنشان کرد: طرح سند راهبردی ملی نخبگان بسیاری از انتظارات نخبگان را جامع عمل می پوشاند.

حجت الاسلام محمدی عراقی با تاکید بر لزوم هموارساختن مسیر رشد و تعالی نخبگان در عرصه های علمی و پژوهشی افزود: دولت باید اعتبارات پژوهشی را دراختیار مراکز صنعتی مرتباط با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قراردهد.

وی تصویب این سند را گامی به سوی شایسته سالاری و تعالی مراکز صنعتی و ارتقای کمی و کیفی تولیدات با استفاده از دانش و تجربه در صنعت دانست./س

برچسب ها: نخبگان ، دانشگاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.