کارشناس مسئول سلامت روان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: حفظ و ارتقای سلامت روان در افراد جامعه مستلزم وجود جامعه‌ای سالم است.

سوسن رفیعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نیشابور افزود: حالت کامل آسایش و کامیابی جسمی، روانی و اجتماعی در نظام‌نامه سازمان بهداشت جهانی، سلامتی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از معیارهای مهم سلامتی، سلامت روان است، یعنی فرد به شخصیت خود و دیگران احترام بگذارد و محدودیت‌های خود و دیگران را بشناسد.

کارشناس مسئول سلامت روان دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور عنوان کرد: جامعه‌ای سالم، جامعه‌ای است که در آن فقر، خشونت، بیکاری و تبعیض وجود نداشته باشد و امنیت،آزادی‌های مصرح در قانون، رعایت حقوق افراد و تساوی ‌آنها در برابر قانون وجود دارد و تمامی اینها رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال دارد که بستری مناسب برای سلامت روان جامعه است.

رفیعی ادامه داد: رفتارهای هر فردی تابع عوامل متعدد بیرونی و درونی است و فرد واقع‌بین با مشکلات زندگی مقابله کرده و در مقابل کشمکش‌ها انعطاف‌پذیر بوده که چنین شخصی از سلامت روان بر‌خوردار است.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرد سالم از نظر روانی عنوان داشت: فردی که دارای سلامت روان باشد، استعدادهایش را رشد داده، مشکلات را با تعامل با دیگران حل می‌کند و نیازهایش را بدون آسیب‌رساندن به حقوق دیگران و ارزش‌های اجتماعی برآورده می‌کند.

رفیعی یادآور شد: فرد سالم نسبت به خود، خانواده و جامعه بی‌تفاوت نیست، با دیگران سازگار است، شاد و مثبت‌اندیش بوده و به نکات ضعف و قوت خود آگاهی دارد/س. 

برچسب ها: حفظ ، سلامت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.