طراحي، نصب و راه اندازي سامانه نمایشگر و پردازش اطلاعات کوره 2 آهک سازي در حداقل زمان ممکن و براي اولين بار بدون اتکاء به کارشناسان خارجي وبا استفاده از توان و تخصص کارشناسان فولاد مبارکه با موفقيت انجام شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان اين خبر را کارشناس تعميرات ابزاردقيق واحد آهک سازي داد و اجراي اين طرح را در راستاي اهداف شرکت فولاد مبارکه و اجراي راهبردهاي مدير عامل شرکت مبني بر تلاش در جهت بومي سازي و کاهش هزينه‌ها و همچنين رفع وابستگي به کشورهاي بيگانه خواند.

داريوش وطن خواه خاطر نشان کرد: با توجه به عدم موجودي ريکوردرهاي Paper Less SV 180 – آمريکايي در سامانه قطعات يدکي وتوقف اضطراري يکي از اين دستگاهها وهمچنين غير قابل تعمير بودن آن و حساسيت اين تجهيز در چرخه توليد واحد آهک سازي بر آن شديم تا با دستيابي به دانش فني راه‌اندازي اين سامانه اين محدوديت را از پيش رو برداريم.

وی در ادامه با بيان اينکه در اين طرح اطلاعات برنامه بدون نياز به ريکوردر توسط کارتهاي آنالوگ و با استفاده از برنامه نرم افزاري طراحي شده به سامانه نمایشگر HMI انتقال يافته ؛ادامه داد: ازاين پس کاربر توليد جهت کنترل عوامل برنامه بدون نياز به تجهيز ريکوردر، با استفاده ازسيسHMI موجود کليه عوامل برنامه را کنترل وبایگانی وهمچنين در هر زمان جهت رجوع به اطلاعات گذشته به سادگي اطلاعات بایگانی شده برنامه را استخراج و استفاده مي نمايد.کار با اين سامانه براي کاربر علاوه برسادگي و البته دقت مضاعف داراي قابليت اطمينان بيشتري نيز مي باشد.

وي ادامه داد:‌ کليه مراحل اجرا شامل مطالعه و بررسي راه کارهاي ممکن ، اتنخاب بهترين راه حل با استفاده از توان موجود ، طراحي و اجراي سخت افزار و نرم افزار، ارتباط با سامانه های کنترل برنامه و مستند سازي باهزينه کمتر از 10 درصد تجهيز قبلي انجام گرديد. ضمن اينکه به کليه کارکنان ذيربط آموزش‌هاي لازم جهت بهره برداري و انجام خدمات دوره اي مورد نياز داده شد.

کارشناس تعميرات ابزاردقيق واحد آهک سازي افزود: اجراي اين طرح بيشتر از 13 هزار دلار صرفه جويي ارزي بهمراه داشته و چنانچه در واحدهايي که از همين تجهيز استفاده مي کنند اين طرح اجرا گردد همين مقدار سود آوري را بهمراه خواهد داشت.

داريوش وطن خواه برخي مزيتهاي طرح جديد را ايجاد دانش فني براي اولين بار با استفاده از توان کارشناسان مجتمع در سطح شرکت و براي استفاده در واحد هاي مشابه، افزايش قابليت اطمينان وUser friendly بودن سامانه، فراواني قطعات يدکي طرح جديد در بازار داخلي و ساخت بيشتر قطعات توسط شرکتهاي ايراني، کاهش توقفات اضطراري و کاهش هزينه نگهداري و تعميرات سامانه واجراي طرح در حداقل زمان ممکن با توجه به نبود قطعات يدکي مشابه برشمرد./س

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.