نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور سفیر ایران در شهر دوشنبه تاجیکستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،در اولین روز آغاز بکار این نمایشگاه در 25 مهرماه سالجاری دکتر علی اصغر شعر دوست سفیر ایران در تاجیکستان از غرفه منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

وی به نقش و اهمیت مناطق آزاد در توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی کشورها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 منطقه آزاد در تاجیکستان فعالیت دارد و همواره با رایزنی های روسای جمهور دو کشور بر لزوم گسترش همکاری بین مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران و تاجیکستان تاکید شده است.

علی اصغر شعر دوست همچنین ابراز امیدواری نمود سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس بتوانند از زمینه های موجود اقتصادی و تجاری در تاجیکستان استفاده نمایند.

وی افزود: با تاکید رییس جمهور ایران و معاون اجرایی رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، به عنوان نخستین گام نمایشگاهی از توانمندی های مناطق آزاد تجاری و ویژه در شهر دوشنبه برپا شده است که امیدواریم علاوه بر ارتباط طرفین و آشنایی با پتانسیل ها و امکانات دو طرف و برگزاری نشست های تخصصی زیر ساخت های همکاری های بعدی فراهم شود.

در ادامه دکتر شعر دوست ضمن استقبال و تحسین حضور منطقه آزاد ارس در این نمایشگاه و ارائه تصاویر فرهنگی از منطقه ، ارائه کتاب باغ کمال و تصویر و تابلوی این شخصیت را تحسین کرد.

همچنین سفیر ایران در تاجیکستان با ذکر تاریخچه احداث باغ کمال در تبریز و اهمیت آن به بیان اشعاری در این خصوص نیز پرداخت.

یادآور می شود نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با همکاری سفارت ایران در تاجیکستان و توسط دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از 25 تا 28 مهرماه سال جاری با حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایرانی و تاجیک همراه با برپایی شب های ایرانی، نمایش صنایع دستی و فرهنگ و هنر ایرانی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می شود/س

 

برچسب ها: آغاز ، نمایشگاه ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.